فعالیت‌های فرهنگی مقدم بر کارهای عمرانی است
کد خبر: 3808808
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

فعالیت‌های فرهنگی مقدم بر کارهای عمرانی است

گروه اجتماعی ــ شهردار اردبیل با بیان اینکه همچنان فعالیت‌های فرهنگی را مقدم بر کارهای عمرانی می‌دانیم، اظهار کرد: ما صرف ساخت و ساز و کارهای عمرانی نمی‌توانیم در خدمت مردم باشیم بلکه باید با تکیه بر رویکرد فرهنگی بسیاری از چالش‌ها، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را برطرف کنیم.

فعالیت‌های فرهنگی متقدم بر کارهای عمرانی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، سومین آئین استقبال از ماه مبارک رمضان بهار قرآن به همت شورا و شهرداری اردبیل، روز گذشته، 14 اردیبهشت‌ماه در مهدیه اردبیل برگزار شد.

در این مراسم که با حضور روحانیان، مردم اردبیل و قاریان قرآن برگزار شد، حمید لطف‌اللهیان، شهردار اردبیل در سخنانی اظهار کرد: شهرداری اردبیل در رویکرد فرهنگی خود به‌دنبال نشان دادن غنا و مواریث فرهنگی، تاریخی و تمدنی ایران اسلامی و مهد تشیع اردبیل است که یکی از این مواریث آئین‌ها و آداب و رسوم ماه مبارک رمضان است که در دارالارشاد اردبیل نمودی متفاوت یافته است.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه شهرداری اردبیل همچنان فعالیت‌های فرهنگی را متقدم بر کارهای عمرانی می‌داند، خاطرنشان کرد: ما صرف ساخت و ساز و کارهای عمرانی نمی‌توانیم در خدمت مردم باشیم بلکه باید با تکیه بر رویکرد فرهنگی بسیاری از چالش‌ها، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را برطرف کنیم.

وی با یادآوری اینکه همه ساله در دو آئین استقبال از ماه رمضان و ماه محرم شهرداری تلاش می‌کند جلوه‌های زیبائی از دلدادگی مردم اردبیل را به مکتب اسلام و آئین تشیع نشان دهد، افزود: ما در ماه مبارک رمضان گنجینه عظیمی از آداب و رسوم و فرهنگ غنی در شهر اردبیل داریم که به راحتی می‌توانیم جلوه‌هایی از آن را برای ایجاد جذابیت بیشتر معرفی کنیم.

شهردار اردبیل ماه میهمانی خدا و فضایل آن را زمینه‌ساز خودسازی بیشتر و توجه به آموزه‌های دینی و اخلاقی توصیف کرد و گفت: همانگونه که در این ماه آمار جرم و بزه کاهش پیدا می‌کند در نقطه مقابل اخلاص و دینداری مردم نیز در اوج بوده و به راحتی می‌توان از این بستر معنوی و فرهنگی در ارتقای سلامت روحی و روانی جامعه استفاده کرد.

لطف‌اللهیان ادامه داد: در این ماه پر خیر و برکت که از آن به عنوان بهار قرآن یاد شده همه باید در برپایی محافل و مجالس انس با قرآن تلاش کنیم که شهرداری در کنار سایر دستگاه‌ها در این ایام در این زمینه کوششی مضاعف انجام می‌دهد.

وی از برپایی ایستگاه‌های صلواتی در ارائه خدمات به روزه‌داران و همچنین برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع در شب‌های ماه رمضان در در پارک‌ها و مکان‌های تفریحی خبر داد و اضافه کرد: در ماه رمضان و در مناسبت‌های مختلف شهرداری تلاش می‌کند تا زمینه و بستر بهره‌گیری از فضایل این ماه را برای مومنان روزه‌دار فراهم کند.

در این مراسم که با حضور گسترده اهالی دیندار اردبیل برگزار شد، برنامه‌های قرآنی و همچنین تواشیح‌خوانی برگزار و شرکت کنندگان در آستانه ماه مبارک رمضان با حال و هوای معنوی این ماه انس گرفتند.

انتهای پیام

captcha