استقرار ۶ گروه استهلال ماه رمضان در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3808814
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

استقرار ۶ گروه استهلال ماه رمضان در سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد استهلال سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با ایام پایانی ماه شعبان، ۶ گروه استهلال ماه رمضان از امروز، یکشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه مصادف با ۲۹ شعبان در نقاط مختلف استان مستقر می‌شوند.

حجت‌الاسلام غلامرضا عباسی، رئیس ستاد استهلال سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: همزمان با ایام پایانی ماه شعبان، 6 گروه استهلال ماه رمضان از امروز، یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه مصادف با ۲۹ شعبان در نقاط مختلف استان مستقر می‌شوند.
وی ادامه داد: این شش گروه متشکل از علما و کارشناسان تشیع و تسنن است که در شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر، سراوان، چابهار و نیکشهر کار رصد هلال ماه مبارک رمضان را یک ساعت قبل از غروب آفتاب آغاز می‌کنند.
رئیس ستاد استهلال استان بیان کرد: گروه‌های استهلال استان در دو شهر زاهدان و زابل مجهز به تلسکوپ هستند، اما در سایر شهرستان‌ها از دوربین‌های دو چشمی جهت رؤیت هلال ماه استفاده می‌شود.
وی اظهار کرد: این ستاد بعد از جمع‌بندی رصدها و رؤیت هلال ماه رمضان نتیجه را به ستاد مرکزی و دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال خواهد کرد.
عباسی همچنین از راه‌اندازی سامانه‌ای مبنی بر استهلال ماه از سوی دفتر مقام معظم رهبری خبر داد و افزود: از آنجایی که ماهانه اقدام به استهلال ماه در استان می‌شود خبرهایی از عدم رؤیت یا رؤیت را به همراه عکس در این سامانه ثبت می‌کنیم.

انتهای پیام

captcha