وصول به تراز قرآنی «قیاماً للناس»؛ هدف‌گذاری حج در دهه پنجم انقلاب
کد خبر: 3808905
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
صالحی بیان کرد:

وصول به تراز قرآنی «قیاماً للناس»؛ هدف‌گذاری حج در دهه پنجم انقلاب

گروه جامعه ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین معارفه نماینده جدید ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: با شناختی که از حجت‌الاسلام نواب دارم، ایشان می‌تواند خلأ حضور حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر را پر کند و به تراز قرآنی «قیاماً للناس» در دهه پنجم انقلاب نزدیک شویم.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیین تودیع حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر و معارفه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده جدید ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، امروز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه با حضور سیدعباس صالحی، وزیر ارشاد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از مسئولان برگزار شد.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: این‌ محفل برای تکریم چند دهه خدمات حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر برپا شده‌ است، به تعبیر مقام معظم رهبری، حج اقیانوسی از نعمات الهی است و نماینده سابق ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، خدمات ملموسی را در این عرصه بزرگ بر جای گذاشت، هم در بعد معرفت‌افزایی، فرهنگی و معنوی و هم در بعد مدیریت حجاج کارهای مهمی انجام شده‌ است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: تعامل حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر با نخبگان جهان اسلام، ارتباط‌ات زیادی را به شکل مویرگی با فرهیختگان حج و زیارت در کشورهای اسلامی فراهم‌آورد و مذاکرات حج را با حفظ عزت ایران، پیگیری کرد. همچنین پژوهشکده حج و زیارت با انتشار مجله میقات به زبان‌های فارسی و عربی و صدها جلد کتاب به یکی از مجموعه‌های مؤثر حج و زیارت در زمان ایشان تبدیل شد. 

صالحی در پایان با اشاره به شعر «صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت»، اظهار‌ کرد: حجت‌الاسلام نواب را از دیرباز می‌شناسم؛ وی پایگاه مهمی در حوزه علمیه قم دارد‌، ایشان می‌تواند خلأ حضور حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر در نمایندگی ولی‌فقیه را پر کند تا به تراز قرآنی «قیاماً للناس» که هدف ما برای حج و زیارت در دهه پنجم انقلاب است، نزدیک شویم. 

در ادامه این برنامه، حکم انتصاب نماینده جدید ولی‌فقیه در امور حج و زیارت توسط حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری به حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نواب اهدا شد.

همچنین از مجموعه چندجلدی حج خونین به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی رونمایی شد.

انتهای پیام

captcha