اولویت‌های نماینده جدید ولی‌فقیه در حج و زیارت تبیین شد
کد خبر: 3808947
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

اولویت‌های نماینده جدید ولی‌فقیه در حج و زیارت تبیین شد

گروه جامعه ـــ نماینده جدید ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه برای نیازهای این سازمان باید آینده‌پژوهی انجام شود، اظهار کرد: همه کارهایی که تاکنون در حج و زیارت انجام گرفته نیاز به تکمیل و با توجه به گستره آن‌ها، نیاز به آسیب‌شناسی دارد.

تکمیل، آسیب‌شناسی و آینده‌پژوهی؛ اولویت‌های نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارتبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت امروز، 15 اردیبهشت‌ماه، پس از آیین معارفه خود در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در 30 سال گذشته کارهای فراوانی انجام گرفته است، در توصیه‌هایی که امام راحل و مقام معظم رهبری به نمایندگان خود داشته‌اند، نکات فراوانی است که باید مورد توجه قرار گیرد، همه کارهایی که تاکنون انجام گرفته نیاز به تکمیل دارد و با توجه به گستره آن‌ها، نیاز به آسیب‌شناسی هم دارند.

وی افزود: برای نیازهای سازمان حج و زیارت و زائران باید آینده‌پژوهی انجام شود، امید دارم با همکاری خوبی که در حال حاضر میان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت وجود دارد، خدمات خوبی به مهمانان ضیافت خدای رحمان ارائه دهیم.

نواب یادآور شد: آنچه در دوره نمایندگی آیت‌الله ری‌شهری شکل گرفت و در دوره حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قاضی‌عسکر ادامه یافت، کارهای خوبی بود اما آنچه مقام معظم رهبری در حکم اخیر خود تأکید فرمودند این است که همه ظرفیت‌ها شناسایی شود، لذا در این راستا و متناسب با گام دوم انقلاب از فرهیختگان حوزه و دانشگاه استفاده خواهیم کرد.

علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 86 هزار و 550 نفر امسال عازم حج هستند؛ از سهمیه اضافه‌ای که درخواست کرده‌ایم خبری به دست ما نرسیده اما قراردادهای مربوط به پرواز‌ها، اقامت و تدارکات کامل شده است. آمادگی این را داریم که به محض اعلام سهمیه مازاد، هماهنگی لازم را برای اعزام‌ انجام دهیم.

وی درباره دیه حادثه‌دیدگان مسجدالحرام نیز اظهار کرد: در مذاکراتی که با وزیر حج عربستان داشتیم، مقرر شد اسناد شهدای مسجدالحرام را برای نمایندگی عربستان در سازمان ملل ارسال کنیم، ما این کار را با پیگیری‌های مجدانه وزارت خارجه و دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل انجام دادیم اما نمایندگی عربستان تاکنون مبلغی پرداخت نکرده است.

رشیدیان تصریح کرد: در این راستا مکاتباتی از سوی، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با وزیر حج عربستان انجام شد تا این مشکل با راهکارهایی که حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر به عربستان پیشنهاد کرد، حل شود.

انتهای پیام

captcha