بهره از قرآن تشریفاتی شده است/ لزوم توجه به تفسیر قرآن
کد خبر: 3809165
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
حجت‌الاسلام قرائتی:

بهره از قرآن تشریفاتی شده است/ لزوم توجه به تفسیر قرآن

گروه جامعه ــ رئیس ستاد اقامه نماز کشور در آستانه ماه رمضان با بیان اینکه بهره از قرآن تشریفاتی شده است، گفت: مردم باید تفسیر قرآن را از منبری‌ها درخواست کنند و در کنار روضه‌خوانی تفسیر قرآن هم انجام شود.

تفسیر قرآن را در ماه رمضان جدی بگیریدبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قرائتی، شب گذشته 15 اردیبهشت‌ماه، با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه تدبر در قرآن و تفسیر آن واجب است، گفت: با قرآن­ فقط برخوردهای تشریفاتی از جمله از زیر قرآن رد شدن و کاشی‌کاری قرآنی و مانند آن می شود اما ما باید در همه­ حوزه‌ها از جمله حقوقی، سیاسی، پزشکی و روانشناسی، آیات مرتبط را تفسیر و منتشر کنیم.

حجت‌الاسلام‌ قرائتی با تأکید بر اینکه­ تدبر در قرآن، جدی گرفته نشده است، اضافه کرد: با استفاده از تفسیر قرآن دو هزار و 600 ­ نکته حقوقی نوشتم و برای مسکن هم نکاتی را استخراج کردیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن، مهجور و متروک شده است، گفت: اکنون قرآن کتاب مقدسی برای اقدامات تشریفاتی شده است­ و مزه قرآن را به­ خوبی نچشیدیم و نتوانستیم مزه آن را بچشانیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به آیات قرآنی تصریح کرد: جوامع ترسو مانند عربستان سعودی سقوط خواهند کرد.

حجت‌الاسلام‌ قرائتی با بیان اینکه قرآن، دریاست، افزود: مردم باید تفسیر قرآن را از منبری‌ها درخواست کنند و در کنار روضه‌خوانی تفسیر قرآن هم انجام شود، بی اعتنایی به قرآن مشکلات و بلاهایی را ایجاد می کند و اعتنای به آن، زندگی‌ها را خوب می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور درباره بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب گفت:­ پشت هر کلمه این بیانیه مطالعات زیادی وجود دارد و درباره اکثر قریب به اتفاق این بیانیه، آیه قرآنی داریم.

وی با تأکید بر اینکه باید مسیرمان قرآنی‌تر شود، افزود: نباید دچار خودباختگی شویم و سخنان دانشمندان غربی را علمی اما سخنان علمای اسلامی را علمی ندانیم و آن را فقط مقدس بشماریم.

حجت‌الاسلام‌ قرائتی در پایان با بیان اینکه مثلث تحریم آمریکا، مدیریت نادرست برخی از مسئولان و حرص برخی از مردم، مشکلاتی را ایجاد کرده است، افزود: نباید حرص و طمع داشته باشیم و باید به اندازه نیازمان مصرف کنیم تا به بقیه نیازمندان هم برسد.

انتهای پیام

captcha