برگزاری مسابقه «رمضان در پرتو انوار الهی» با محوریت ۳۰ جزء قرآن در گیلان
کد خبر: 3809209
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

برگزاری مسابقه «رمضان در پرتو انوار الهی» با محوریت ۳۰ جزء قرآن در گیلان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان از برگزاری مسابقه «رمضان در پرتو انوار الهی» به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان خبر داد و گفت: این مسابقه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و تفکر در معارف متعالی و مفاهیم عمیق دینی برگزار می‌شود.

حسین فرختار، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان گیلان، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، بر لزوم بهره‌مندی از برکات و ثمرات این ایام معنوی تأکید کرد و گفت: بنا بر آموزه‌های قرآن کریم ماه مبارک رمضان ماه تقوا و پرهیزکاری است و لذا باید آن را مغتنم دانست.

وی رمضان را بهار قرآن دانست و اظهار کرد: رمضان، ماهی است که قرآن در آن نازل شده است و یکی از مشخصات ماه رمضان شب‌های قدر است که بیش از هزار ماه ارزش دارد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان گیلان با بیان اینکه تلاوت قرآن نور هدایت را به قلوب انسان‌ها می‌تاباند،‌ عنوان کرد: قرآن سفره‌ای است که خداوند به روی بندگان خود باز کرده تا بندگانش در کنار این سفره بنشیند و از نعمت‌های آن بهره‌مند شوند لذا انس با قرآن در ماه مبارک رمضان بسیار تاکید شده است.

فرختار با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، متذکر شد: انسان باید از خداوند بخواهد که در این ماه موفق به روزه گرفتن و قرائت قرآن کریم شود و فیوضات معنوی را کسب کند.

وی از برگزاری مسابقه «رمضان در پرتو انوار الهی» به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مسابقه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و تفکر در معارف متعالی و مفاهیم عمیق دینی از فردا، 17 اردیبهشت‌ماه لغایت 14 خردادماه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان مسابقه مذکور را شامل 30 سوال از 30 جزء قرآن کریم دانست و یادآور شد: ساعت 14 هر روز از ماه مبارک رمضان، سوال مربوط به همان جزء‌ در سایت سازمان جهاددانشگاهی گیلان به آدرس «http://gilan.acecr.ir» و کانال تلگرانی «gilan_acecr@» بارگذاری خواهد شد.

فرختار با بیان اینکه علاقه‌مندان تا یک هفته فرصت دارند پاسخنامه‌های خود را  به صورت حضوری به دفتر معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان به آدرس رشت، تقاطع غیر همسطح نیایش، ساختمان جهاددانشگاهی گیلان، طبقه سوم تحویل دهند، گفت: فرمت پاسخنامه همزمان با آخرین روز از ماه مبارک رمضان در کانال بارگذاری خواهد شد.

وی یادآور شد: خانواده بزرگ جهاددانشگاهی گیلان اعم از اعضای هیئت علمی، مدرسان، دانشجویان و همکاران می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

انتهای پیام

captcha