صدور ۲۱ حکم محکومیت قصور پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3809323
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

صدور ۲۱ حکم محکومیت قصور پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی ـ مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از محکومیت ۲۱ پزشک بعلت قصور پزشکی طی سال گذشته در این استان خبر داد.

صدور 21 حکم محکومیت قصور پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از ایسنا، کامروز امینی، مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد امروز، 16 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: 318 پرونده طی سال 97 در کمیسیون‌های پزشکی قانونی مورد بررسی قرار گرفت که نسبت به سال قبل 10.8 درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه بخشی از این پرونده‌ها مربوط به قصور پزشکی بوده، افزود: در سال گذشته 37 پرونده قصور پزشکی از طریق مراجع قضایی به پزشکی قانونی استان ارجاع شد.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از این تعداد پرونده 21 پرونده منجر به محکومیت شد و 16 پرونده منجر به رای برائت شدند.
امینی با بیان اینکه بخش زنان و زایمان رتبه اول در تشکیل پرونده‌های قصور پزشکی استان را داشت، تصریح کرد: بخش گوش، حلق و بینی رتبه دوم و بخش‌های عمومی، دندانپزشکی و جراحان مغز و اعصاب رتبه سوم را در این زمینه داشتند.
وی با اشاره به اینکه روند شکایت از جامعه پزشکی نشان دهنده سیر صعودی است، ادامه داد: آگاهی مردم از قوانین از جمله دلایل این مساله است.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آموزش و سیستم بازدارنده در جامعه پزشکی به نحو احسن انجام شود که پیشگیرانه و بازدارنده باشد.
امینی اضافه کرد: برخی اوقات پرونده‌هایی بررسی می‌شود که بحث ارتباط و برخورد نامناسب با بیمار بوده است.
انتهای پیام

captcha