وضعیت عفاف و حجاب در جامعه لجام‌گسیخته است
کد خبر: 3809360
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

وضعیت عفاف و حجاب در جامعه لجام‌گسیخته است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در گیلان وضعیت عفاف و حجاب در جامعه را لجام‌گسیخته دانست و گفت: البته در امر عفاف و حجاب به‌دنبال انجام کارهای پلیسی نیستیم،‌ اما باید برنامه‌های زیربنایی در امر عفاف و حجاب صورت گیرد.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 16 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان،‌ با اشاره به اینکه فساد اداری و بی‌بندوباری در عفاف و حجاب مردم را آزار می‌دهد، اظهار کرد: مردم مؤمن و دیندار هستند و اسلام را قبول دارند، اما فساد اداری و وضعیت نامناسب عفاف و حجاب را تحمل نمی‌کنند.

وی به رها شدن موضوع عفاف و حجاب توسط متولیان امر پس از جنگ اشاره کرد و افزود: اکنون وضعیت عفاف و حجاب در جامعه لجام‌گسیخته شده است. البته در امر عفاف و حجاب به دنبال انجام کارهای پلیسی نیستیم،‌ اما باید برنامه‌های زیربنایی در امر عفاف و حجاب صورت گیرد.

امام جمعه رشت با قدردانی از عملکرد خوب شهرداری رشت و استانداری گیلان در مسئله عفاف و حجاب در کشور، بیان کرد: امروز باید روی فرهنگ عفاف و حجاب کار کنیم؛ ضمن اینکه اگر با فساد در ادارات برخورد شود، حتی مسئولان آنجا خوشحال می‌شوند.

آیت‌الله فلاحتی به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه راهکارهای عاقلانه و مدبرانه متولیان امر در راستای برخورد با بی‌بندوباری عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: متولیان امر باید راهکارهای مناسب را در زمینه مذکور ارائه کنند.

وی با اشاره به لجام‌گسیختگی در عرصه فضای مجازی، خاطرنشان کرد: همانگونه که فضای مجازی تهدید است، در عین حال فرصت محسوب می‌شود، اما عملکرد بدی در این زمینه داشتیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان به آغاز بی‌حجابی از دوره رضاخان در کشور اشاره کرد و یادآور شد: امروز هجوم رسانه‌های بیگانه در امر عفاف و حجاب افزایش پیدا کرده، اما می‌توانیم در این زمینه پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه مبارزه با بی‌بندوباری عفاف و حجاب دارای مراحل است، اظهار کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید از مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها انجام شود و اکنون در مرحله مبارزه با بی‌بندوباری در امر عفاف و حجاب هستیم.

امام جمعه رشت خواستار ارائه راهکارهای مناسب مبارزه با بی‌بندوباری عفاف و حجاب توسط متولیان امر شد و افزود: مردم با اعلام راهکارهای ارائه شده در مورد عفاف و حجاب در شورای فرهنگ عمومی گیلان در نماز جمعه خوشحال می‌شوند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه خط سیر سیاسی افراد در مقابله با بی‌بندوباری عفاف و حجاب مهم نیست، بیان کرد: احزاب ما مسلمان هستند و تمام جریان‌ها باید در زمینه مبارزه با بی‌بندوباری عفاف و حجاب تلاش کنند. اکنون متولیان امر گیلان در مورد عفاف و حجاب در حال تصمیم‌گیری هستند؛ البته این امر به صورت عاقلانه و مدبرانه انجام می‌شود.

انتهای پیام

captcha