برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان در بیش از ۱۰۰۰ کانون مساجد هرمزگان
کد خبر: 3809597
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان در بیش از ۱۰۰۰ کانون مساجد هرمزگان

گروه اجتماعی ــ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان هرمزگان از برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در بیش از هزار و ۵۰ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد ‌سراسر استان خبر داد.

برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان در بیش از هزار کانون فرهنگی هرمزگان

حجت‌الاسلام احمد پهلوانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، با تبریک فرارسیدن ماه پربرکت رمضان، اظهار کرد: به‌منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر روزه‌داران از برکات ماه مبارک رمضان، این مجموعه برنامه‌های مختلفی در دستور کار خود دارد.
وی با بیان کرد: شاخص‌ترین برنامه ماه مبارک رمضان که به تعبیری آن را بهار قرآن نیز می‌خوانند جلسات‌ ترتیل‌خوانی همراه با تفسیر آیات قرائت‌ شده است، که با حضور قاریان برجسته و ممتاز کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد انجام می‌شود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان هرمزگان افزود: محافل انس با قرآن کریم همراه با تفسیر آیات و برگزاری جلسات دینی با محوریت صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه، قرائت دعای مخصوص این ماه مبارک که در صحیفه آمده است و برگزاری دوره کوتاه تفسیر، خواندن وصیت‌نامه امام خمینی‌(ره) که از سوی مبلغان انجام می‌شود از برنامه‌های کانون است.
‌پهلوانی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزش قرآن، جلسات اختصاصی احکام ویژه نوجوانان، نشست‌های پرسش و پاسخ احکام و عقاید ویژه کودکان و نوجوانان و سلسله نشست‌های دینی با موضوعات مختلف، امام‌شناسی، مهدویت، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، تربیت دینی فرزندان، رونق تولید، اقتصاد مقاومتی و ... را از دیگر برنامه‌ها کانون در این ماه است.
وی اضافه کرد: برگزاری جشن میلاد باسعادت کریم اهل‌بیت امام حسن‌(ع) همراه با سخنرانی ائمه جمعه و جماعات درباره سیره علمی و عملی آن امام بلندمرتبه، تبیین ویژگی‌های شخصیتی ایشان و ترویج ارزش‌های ناب دینی در جامعه از جمله برنامه‌های کانون‌های مساجد در دهه اکرام و ایتام است.
پهلوانی بابیان اینکه شب قدر، به این جهت قدر نامیده شده که جمیع مقدرات بندگان در تمام سال، در آن شب تعیین می‌شود، افزود: در آن شب، مقدرات یک سال انسان‌ها تعیین و ارزاق و سرآمد عمر‌ها و امور دیگر در آن شب مبارک تفریق و تبیین می‌شود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان هرمزگان با اشاره به اینکه شب قدر بهترین فرصت برای طلب بخشش و آمرزش گناهان از خداوند است، افزود: پروردگار در این شب عنایت ویژه‌ای به بندگان خود دارد و درواقع آن را بهانه‌ای جهت آمرزش بندگان خود قرار داده است.
پهلوانی با تأکید بر جایگاه و عظمت شب قدر، ابراز کرد: همکاری در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم شب قدر از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان هرمزگان اضافه کرد: تهیه و تدارک بسته‌های غذایی با کمک خیرین و توزیع بین نیازمندان و ترویج فرهنگ سفره افطاری ساده، بخش دیگری از برنامه‌هاست که هرساله انجام می‌شود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان هرمزگان در پایان با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در بیش از هزار و ۵۰ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در سراسر استان هرمزگان برگزار می‌شود، گفت: تجلیل از مهمانان ویژه ماه مبارک رمضان(روزه‌داران سال اولی)، مراسم سوگواری سالروز شهادت مولی متقیان حضرت علی(ع) به همراه تبیین سیره آن حضرت، قرائت زیارت امین‌الله و زیارت خاصه امام علی(ع) در روز شهادت، برگزاری مسابقه نقاشی کودکان ویژه روز قدس و برگزاری نماز عید سعید فطر بخش دیگر برنامه‌هاست.
انتهای پیام

captcha