طرح «صدقه کتاب، اهداء دانایی» در بیرجند برگزار می‌شود
کد خبر: 3809858
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
همزمان با رمضان؛

طرح «صدقه کتاب، اهداء دانایی» در بیرجند برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیر کانون فرهنگی ـ هنری بیت‌العباس(ع) بیرجند گفت: سومین دوره طرح «صدقه کتاب، اهداء دانایی»، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان از سوی این کانون اجرا می‌شود.

سومین دوره طرح «صدقه کتاب، اهداء دانایی» در بیرجند برگزار می‌شودمحمدحسین فروتنی، مدیر کانون فرهنگی ـ هنری بیت العباس(ع) بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: کتاب نقش اساسی و كلیدی در گسترش فرهنگ مطالعه و بالا بردن سواد اطلاعاتی جامعه امروزی دارد.
وی افزود: یكی از راه‌های جذب مشاركت‌های عمومی و مردمی در جامعه، اهدای كتاب به كتابخانه‌های عمومی، کتابخانه‌های مساجد و کتابخانه‌های مدارس است تا این عمل به عنوان صدقه جاریه‌ای برای اهداكنندگان آن منظور شود.
مدیر کانون فرهنگی ـ هنری بیت‌العباس(ع) بیرجند بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «اگر کتابخوانی فرهنگ رایج شد و در بین مردم ما جا بیفتد، آن وقت کسانی پیدا می‌شوند که صدقه کتاب درست می‌کنند. شما ببینید که چقدر روضه خوانی می‌شود، چقدر احسان می‌شود، چقدر به ایتام کمک می‌شود، چقدر پول و جنس و پارچه و اینها داده می‌شود، آیا به همین نسبت کتاب هم داده می‌شود؟ به همین نسبت پول برای چاپ کتاب داده می‌شود؟ خیلی کم، حالا یک وقتی در گذشته، زمانی، کسانی از تجار و بازاری‌های مؤمن پیدا می‌شدند؛ فرضاَ کتاب چاپ می‌کردند و مجانی به طلاب می‌دادند. قبلاَ در حد معدودی، این کارها معمول بود؛ اما الان این کارها نمی‌شود، این کارها کم است. خوب شماها روشنفکرید و به اهمیت این کار آگاهید، این را ترویج کنید».
فروتنی ادامه داد: به همین منظور کانون فرهنگی هنری بیت العباس(ع) بیرجند که از کانون‌های فرهنگی هنری فعال خراسان‌جنوبی است، به پیروی از حدیث مولای متقیان امیرالمؤمنین علی(ع) که می‌فرماید: «هرکس که با کتاب‌ها آرامش یابد، راحتی و آسایش از او سلب نمی‌گردد» و در راستای ترویج و رشد و تعالی فرهنگ كتابخوانی و بصیرت‌افزایی و به منظور استفاده مفید و بهینه از کتاب‌های استفاده شده و یا نسخ اضافی شهروندان بیرجندی در منازل و کتابخانه‌های شخصی، برای سومین سال متوالی طرح «صدقه کتاب؛ اهداء دانایی» را همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان تا عید سعید فطر آغاز کرده است.
وی افزود: در این طرح «صدقه کتاب، اهداء دانایی» که با همت و مشاركت فضلا، اساتید، صاحبان قلم و اندیشه و دانشگاهیان برای سومین سال متوالی از سوی این کانون برگزار می‌شود، تمامی علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های كتابخانه شخصی یا كتاب‌‌های بلا استفاده و كم استفاده خود را اعم از كتب درسی و غیردرسی را به کتابخانه این مجموعه اهداء کرده تا ضمن تكمیل منابع علمی و مطالعاتی كتابخانه این مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری، امکان استفاده دیگر شهروندان نیز فراهم شود.
مدیر کانون فرهنگی ـ هنری بیت العباس(ع) بیرجند بیان کرد: به منظور مشارکت در این اقدام بزرگ فرهنگی و معنوی همشهریان بیرجندی می‌توانند کتاب‌های اهدایی خود را به دفتر کانون فرهنگی ـ هنری بیت العباس(ع) بیرجند مستقر در مجتمع فرهنگی مذهبی بیت العباس(ع) واقع در خیابان توحید نبش توحید 31 تحویل داده و رسید دریافت کنند.
فروتنی یادآور شد: این طرح در سال گذشته برای دومین بار برگزار شد که حدود 450 جلد کتاب به کتابخانه این مجموعه اهداء شد.
انتهای پیام

captcha