همایش «آینده پژوهش فرهنگی ایران» برگزار می‌شود
کد خبر: 3809895
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

همایش «آینده پژوهش فرهنگی ایران» برگزار می‌شود

گروه دانشگاه ــ نخستین همایش ملی «آینده پژوهش فرهنگی ایران؛ دانشگاه و چالش‌های فرهنگی دهه پنجم انقلاب» ۲۹ خردادماه سال جاری، در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، مسعود زمانی، دبیر اجرایی همایش ملی آینده پژوهش فرهنگی ایران، گفت: این همایش 29 خردادماه سال جاری، در قالب سه محور اصلی «دانشگاه و آسیب‌شناسی آینده فرهنگ تولید علم در ایران»، «دانشگاه، فضای مجازی و تغییرات فرهنگی» و «دانشگاه و اثربخشی اجتماعی و فرهنگی» برگزار می‌شود.

زمانی با بیان اینکه این همایش یک بخش ویژه دانشجویی هم دارد، گفت: عنوان بخش ویژه دانشجویی این همایش مفهوم‌پردازی و تصویرسازی فرهنگی ایران در دهه پنجم انقلاب است. سوال اصلی این بخش این است که به نظر دانشجویان ایران در سال ۱۴۰۷ از نظر فرهنگی چه وضعیتی خواهد داشت؟ در این بخش دانشجویان می‌توانند ایده‌های خود را در قالب متن، عکس، کاریکاتور، پاورپوینت و انیمیشن ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بازخورد خوبی برای ثبت‌نام گرفته شده، افزود: مسئولیت سه محور اشاره شده به صورت سه پنل جداگانه به سه استاد محول شده است و این استادان به همراه استادان گروه خود فعالیت‌ها را به پیش می‌برند. در روز برگزاری همایش احتمالاً به هر پنلی حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت فرصت داده می‌شود که بتوانند مطالب خود را ارائه کنند. همچنین از مقاله برتر هم رونمایی می‌شود. در روز همایش پنج یا ۱۰ ایده برتر بخش ویژه دانشجویی معرفی می‌شوند و به ایده برتر با رأی‌گیری حاضران جایزه یک میلیون تومانی تعلق می‌گیرد.

دبیر اجرای همایش ملی آینده پژوهش فرهنگی درباره استادانی که مسئولیت پنل‌ها را به عهده دارند، گفت: محمدرحیم عیوضی، مسئول پنل دانشگاه و آسیب‌شناسی آینده فرهنگ تولید علم در ایران است، محمد مهدی مطهرنیا و گل‌حسنی نیز به ترتیب مسئول محور‌های دانشگاه، فضای مجازی و تغییرات فرهنگی و دانشگاه و اثربخشی اجتماعی و فرهنگی هستند. در محور سوم برخی استادان خارجی به صورت ویدئو کنفرانس در همایش حضور خواهند داشت.

زمانی در پایان اظهار کرد: تا جایی که ما تحقیق کردیم برای نخستین‌بار است که چنین همایشی با این مطالعه موردی برگزار می‌شود. متولی اصلی این همایش مرکز مطالعات آینده‌پژوهی فرهنگی جهاد دانشگاهی تربیت مدرس است. دانشگاه تربیت مدرس از همه لحاظ تاکنون همکاری خوبی با ما داشته است. دفتر مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی حامی اصلی این برنامه است و تا این لحظه با نزدیک ۶۰ نهاد و مؤسسه مکاتبه انجام دادیم تا این نهاد‌ها هم بتوانند حمایت کنند و هم در این همایش حضور داشته باشند.
 
یادآور می‌شود، مهلت ارسال مقالات به این همایش تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه، است و علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه جهاد دانشگاهی تربیت مدرس به نشانی www.jdtm.ir مراجعه کنند.
 
انتهای پیام
captcha