اجرای طرح «فطرانه» در مناطق سیل‌زده خوزستان
کد خبر: 3810396
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸

اجرای طرح «فطرانه» در مناطق سیل‌زده خوزستان

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از اجرای طرح «فطرانه» از ۲۵ ماه مبارک رمضان تا عید سعید فطر در مناطق متأثر از سیل اخیر خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ علی خدادادی، مديرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، 20 اردیبهشت‌ماه در سخنرانى پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهواز به مناسبت روز جهانی هلال احمر با تقدیر از حمایت‌های مردم از افراد آسيب‌دیده در سیل اخیر، اظهار کرد: پس از تشکیل صلیب سرخ در سال ۱۹۶۲، جمعيت هلال احمر در ایران، ۹۷ سال پیش تشکیل شد.
وی افزود: تسکین آلام بشری، تلاش در جهت ایجاد صلح جهانی، تأمين احترام انسان‌ها و کمک به سلامت جامعه مهم‌ترین اهداف جمعیت هلال احمر هستند که عوامل جمعیت در این مسیر گام برمی‌دارند.
مديرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به شرایط ويژه موجود در استان، گفت: بیش از ۲۸ نوع حادثه از قبیل سیل، زلزله، ریزگرد و آتش‌سوزی در استان خوزستان رخ می‌دهد که این مسائل باعث شده که هلال احمر برنامه‌هایی را در دست داشته باشد که آمادگى مردم را در مقابل بلایا افزايش دهد.
خدادادی ادامه داد: بر اساس آمار اعلام شده، در حدود ۱۵ درصد از مردم آمادگی لازم را برای مواجهه با حوادث دارند و بیش از ۸۵ درصد از حوادث به شدت تأثيرپذیر هستند.
وی با بیان اینکه ضريب تأثيرپذیری ما از حوادث ۸ از ۱۰ است و باید به ۲ برسد، بیان کرد: در این راستا جمعیت هلال احمر دو طرح دادرس(دانش‌‌آموز آماده در روزهای سخت) و خادم(خانواده آماده در مخاطرات) را اجرا می‌کند که خوشبختانه بیش از ۴۰ هزار نفر آموزش‌های خودامدادی و دیگرامدادی را فراگرفته‌اند که با برنامه‌ریزی مناسب زمینه این آموزش‌ها فراهم شده است.
خدادادی اضافه کرد: کسانی که مایل به فراگیری کمک‌های اولیه هستند، می‌توانند به شعب جمعیت هلال احمر در سراسر استان مراجعه کنند.
مديرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اقدامات این نهاد در جریان سیل اخیر در استان، اظهار کرد: در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان طرحی به نام «فطرانه» اجرا می‌شود که علاوه بر کمک‌های مستمر به آسيب‌ديدگان از سیل، تهیه و توزيع بسته‌های غذایی، بهداشتی و زیستی را در بین سیل‌زدگان شامل می‌شود.
خدادادی با تقدیر از حمایت‌های مؤثر مردم شریف کشور در سیل اخیر خوزستان، گفت: کسانی که مایل به مشارکت در این طرح هستند، تا ۲۵ ماه مبارک رمضان می‌توانند اقلام اهدایی خود را به شعب جمعيت هلال احمر در سراسر استان تحویل دهند. این طرح از ۲۵ ماه مبارک رمضان تا عید سعید فطر با توزیع بسته‌های فطرانه در مناطق سیل‌زده اجرایی می‌شود.‌
حسین عبدالعزیزی
انتهای پیام
captcha