حضرت خدیجه(س) الگوی کامل همسرداری است
کد خبر: 3811272
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
استاد حوزه علمیه قم:

حضرت خدیجه(س) الگوی کامل همسرداری است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام رفیعی گزینش حکیمانه، رابطه عمیق عاطفی، اطاعت‌پذیری و کسب رضایت همسر را اساس سبک همسرداری حضرت خدیجه(س) توصیف کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه علمیه قم صبح امروز، 23 اردیبهشت‌ماه در برنامه سحرگهان حرم بانوی کریمه اهل‌ بیت(ع) که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد به بررسی الگوی همسرداری حضرت خدیجه(س) پرداخت و اظهار کرد: جوانان توجه داشته باشند انتخاب همسر(گزینش) اساس استحکام و هویت پرهیز از طلاق است.
سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) به معیارهای انتخاب همسر از منظر حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه(س) در خطاب به رسول اکرم(ص) فرمودند «یَابْنَ عَمّ! اِنّی قَدْ رَغِبْتُ فِیكَ لِقِرابَتِكَ مِنّی وَ شَرَفِكَ فی قَوْمِكَ وَ اَمانَتِكَ عِنْدَهُمْ وَ حُسْنِ خُلْقِكَ وَ صِدْقِ حَدِیثِكَ؛ ای پسرعمو! من به خاطر خویشاوندی‌ات با من، و شرف و امانت‌داری‌ات در میان قوم خود، و به جهت اخلاق نیک و راست‌گویی‌ات، به تو تمایل پیدا كردم».
استاد حوزه علمیه قم رابطه عاطفی را از اوصاف سبک همسرداری حضرت خدیجه(س) برشمرد و بیان کرد: حضرت خدیجه(س) اشعار بسیار زیادی در وصف حضرت محمد(ص) دارند که تاریخ آن‌ها را ثبت و ضبط کرده است.
حجت‌الاسلام رفیعی اطلاعت‌پذیری را از دیگر ویژگی‌های الگوی همسرداری حضرت خدیجه(س) دانست و گفت: مردان نیز توجه داشته باشند که نگاه به زن نباید یک نگاه بهره‌مندی باشد؛ به این معنا که در خوشی‌ها و سختی‌ها باید همراهی طرفینی به زندگی مشترک حاکم باشد.
کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) کسب رضایت همسر را از ویژگی‌های برجسته سبک همسرداری محبوب‌ترین همسر رسول اکرم(ص) توصیف کرد و افزود: شرایط شعب ابی‌طالب شرایطی ویژه بود، شرایطی که حضرت خدیجه(س) با حضور در آن اوج وفاداری با نبی گرامی اسلام و دین مبین اسلام را اثبات کرد.
وی اظهار کرد: ازدواج‌های نبی اکرم(ص) علاوه بر تدارک مصالحی ایمانی در جریان رسالت پس از رحلت حضرت خدیجه(س) بود و این در حالی است که حضرت بارها از حضرت خدیجه بین اصحاب و همسران خود پس از رحلت ایشان تعریف کردند و سخن‌ها گفتند.
حسین شاهبداغی
انتهای پیام
captcha