جایزه کتاب سال البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 3815008
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱

جایزه کتاب سال البرز برگزار می‌شود

گروه فرهنگی- معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای ارشاد البرز از برگزاری جایزه کتاب سال استان البرز (انتخاب نویسندگان برتر استان) خبر داد.

جایزه کتاب سال البرز برگزار می‌شود

حسین جعفری قهدریجانی، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای ارشاد البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز به برگزاری جایزه کتاب سال استان البرز (انتخاب نویسندگان برتر استان) اشاره و اظهارکرد: اهدای این جایزه با هدف شناسایی و معرفی نویسندگان فعال، ارتقای سطح کیفی نشر استان، تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی حوزه کتاب از پایتخت و ایجاد انگیزه و تشویق فعالان این حوزه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این جایزه به کتاب‌های برتر منتشرشده در یک سال که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نخستین بار منتشرشده است اهدا می‌شود، افزود: آثار ارسالی در سه گروه تالیف، ترجمه و احیای متون دسته‌بندی می‌شوند و موضوع اصلی همه شاخه‌های علوم و معارف بر اساس رده‌بندی کتابخانه ای مورد قبول ارشاد را شامل می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه تعداد داوران هرگروه حداقل دو نفر است که توسط دبیرعلمی برهمه مراحل سه‌گانه داوری نظارت خواهند داشت، افزود: هیئت داوران با بررسی نتایج ارزیابی آثار برگزیده را انتخاب می‌کنند و دراین مرحله با رای حداقل دو نفر از داوران یک اثر از میان آثاری که میانگین 80 امتیاز یا بیشتر را کسب کرده به عنوان اثر برگزیده و میانگین 70 تا 80 به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی می‌شود.
قهدریجانی تصریح کرد: مهلت ارسال آثار تا پایان مرداد ماه است و داوری 31 شهریور آغاز می‌شود و اسامی برندگان 20 مهرماه 98 اعلام خواهد شد.
وی در پایان گفت: در صورت انتخاب مشترک دو یا چند اثر به عنوان اثر برگزیده یا شایسته تقدیر جایزه تعیین شده به صورت مساوی بین برگزیدگان تقسیم می‌شود.
انتهای پیام

 

captcha