آمادگی 199 پایگاه فعال بهزیستی در یزد برای دریافت فطریه
کد خبر: 3815359
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹

آمادگی 199 پایگاه فعال بهزیستی در یزد برای دریافت فطریه

گروه اجتماعی- معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی بهزیستی استان یزد گفت: 199 پایگاه جمع‌آوری فطریه در قالب 39 مؤسسه خیریه و 160 مؤسسه تحت نظارت این نهاد آماده دریافت زکات فطره و کفاره روزه هستند.

آمادگی 199 پایگاه فعال بهزیستی برای دریافت فطریه در سراسر استانبه گزارش ایکنا از یزد به نقل از روابط‌عمومی بهزیستی یزد، حسین بمانی، معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی بهزیستی استان یزد اظهار کرد: سال گذشته مبلغ یک میلیارد و 516 میلیون ریال فطریه توسط مراکز و مؤسسات غیردولتی تحت نظارت بهزیستی در استان جمع آوری شد.
بمانی با اشاره به اجرای طرح ضیافت مهر رمضان در استان گفت: با اجرای این طرح سال گذشته مبلغ2 میلیارد و 338 میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی توسط مردم و خیران به مددجویان تحت پوشش این سازمان صورت گرفت.
وی افزود: همچنین در این سال بسته‌های غذایی به مبلغ 8 میلیارد و 730 میلیون ریال بین جامعه هدف بهزیستی توزیع شد.
معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی بهزیستی استان یزد ضمن دعوت از تمامی اقشار جامعه برای کمک به اهداف بهزیستی و بیان ابعاد مسئولیت اجتماعی این اقدام گفت: براساس فتوای مراجع تقلید، مؤمنان روزه‌دار می‌توانند زكات اموال و زكات فطره خود را به سازمان بهزیستی که متولی افراد دارای معلولیت، کودکان و زنان بی سرپرست و آسیب دیدگان اجتماعی است؛ پرداخت كنند.
وی در خصوص سایر شیوه‌های جذب فطریه توسط بهزیستی بیان کرد: حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی به شماره ۲۱۶۳۴۵۵۸۰۵۰۰۶ بانک کشاورزی و شماره کارت 2716-0005-7070-6037 بانک کشاورزی آماده دریافت کمک‌های مردمی به بهزیستی استان یزد است.
بمانی با اشاره به سامانه پرداخت آنلاین بهزیستی استان یزد گفت: این سامانه امکان دریافت هدایا، نذورات و كفارات از طریق كارت‌های عضو شتاب، زمینه مشاركت هموطنان را در كمك‌رسانی به مددجویان مراكز بهزیستی فراهم ساخته‌ است.
معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی بهزیستی استان یزد اظهار کرد: دارندگان کارت‌های بانک‌های عضو شتاب با مراجعه به سایت سازمان بهزیستی استان یزد به نشانی http://swo.ir/fa/payment.php و وارد کردن اطلاعات مورد نظر به صورت آنلاین می‌توانند مبلغ فطریه و کفاره، نذورات و کمک‌های نقدی خود را برای صرف در امور خیریه بهزیستی پرداخت کنند.
وی افزود: در این پرداخت مبلغ فطریه و کفاره سال با توجه به تعداد خانوار محاسبه و به تفکیک در بانک اطلاعات پرداختی ذخیره می‌شود تا با در نظر گرفتن هدف خیّر هزینه شود.
به گفته این مقام مسئول کلیه پرداخت‌ها از طریق این سامانه با دادن شماره رهگیری قابل پیگیری است و مردم می‌توانند با تکمیل فرم‌های این بخش، مبلغ اهدایی خود را برای مصرف خاص تعیین کنند تا فقط در همان مورد هزینه شود.

انتهای پیام

captcha