از لایک کردن پست‌هایی که اطمینان نداریم تا رسانه‌هایی که منادی فرهنگ می‌شوند
کد خبر: 3815439
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

از لایک کردن پست‌هایی که اطمینان نداریم تا رسانه‌هایی که منادی فرهنگ می‌شوند

گروه اجتماعی ــ مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه لایک کردن یک‌سری پست‌ها که نسبت به محتوای آن‌ها اطمینان نداریم یک نوع بی‌تقوایی است‌، گفت: رسانه‌ها بزرگترین و اصلی‌ترین منادیان فرهنگ هستند، چراکه می‌توانند فرهنگ را تعریف، تبیین و گسترش دهند.

از لایک کردن پست‌هایی که اطمینان نداریم تا رسانه‌هایی که منادی فرهنگ می‌شوندسعید کسرایی، مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان و حضور در فضای مجازی از چند جنبه قابل پرداختن است.
وی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در این حوزه، تقوای مجازی است و این به این معناست که در فضای مجازی چه کارهایی را باید و چه کارهایی را نباید انجام دهیم.
مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: لایک کردن یک‌سری پست‌ها که نسبت به محتوای آن‌ها اطمینان نداریم یک نوع بی‌تقوایی است، چرا که اگر این مطلب درست نیست و ما لایک کردیم، به این معناست که در تأیید یک پست بی‌تقوایی کرده‌ایم.
کسرایی ادامه داد: انتشار عکس‌های خانوادگی و اتفاقات روزمره زندگی در فضای مجازی، گاهی مسائلی را رقم می‌زند که از تقوا به دور است، چراکه انسان‌هایی ممکن است این عکس‌ها را دیده و به واسطه این عکس به ورطه گناه بیفتند.

بایدها و نبایدها ‌فضای مجازی ‌
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین نکته در ‌فضای مجازی گسترش تقوای مجازی است، افزود: یکی از مأموریت‌های ویژه خبرگزاری ایکنا پرداختن به موضوعاتی چون تقوای مجازی و تبیین شاخصه‌های آن است.
مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امروز فضای مجازی بخش عمده‌ای از زندگی ما را دربرگرفته است، بنابراین نیاز به قانون و باید و نبایدها دارد و این امر به معنای رعایت تقوای مجازی است.
کسرایی با اشاره به اینکه نکته دوم در ماه رمضان ارتقاء معرفت دینی است، افزود: در فضای جامعه سطوح مختلفی از معرفت دینی را می‌بینیم.
وی بیان کرد: رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های مجازی می‌توانند نقش مهمی را در جهش ارتقاء معرفت دینی به خصوص در ماه رمضان ایفا کنند.
مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: رسانه‌هایی مانند خبرگزاری قرآنی ایکنا لازم است شاخصه‌های معرفت دینی را تشریح و به گسترش آن کمک کند.
کسرایی با بیان اینکه ماه رمضان ماه گسترش معرفت دینی است و ایکنا در این امر نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: رسانه‌های مجازی می‌توانند نقش مهمی در انس گرفتن مردم با قرآن، عمل به قرآن، تلاوت قرآن و تقدس قرآن دارند.
وی ادامه داد: شاید نتوانیم عامل به قرآن آموزش دهیم اما می‌توانیم روخوانی و مرور قرآن و آداب برخورد با قرآن را به افراد و به ویژه سنین پایین آموزش دهیم.
مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در خراسان‌جنوبی بیان کرد: باید ببینیم میزان احترام به قرآن و جایگاه قرآن در زندگی ما کجاست و در فضای مجازی آن را گسترش دهیم.
کسرایی ادامه داد: رسانه‌ها بزرگترین و اصلی‌ترین منادیان فرهنگ هستند، چراکه می‌توانند فرهنگ را تعریف، تبیین و گسترش دهند.
وی با بیان اینکه خبرگزاری ایکنا می‌تواند پیشتاز در حوزه معارف اسلامی و تولیدکننده محتوای ناب قرآنی باشد، بیان کرد: در سازمان فضای مجازی سراج افراد دغدغه‌مند محتوا تولید می‌کنند و به همین دلیل محتوای تولید شده با نیازهای مردم منطبق است.
مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مسیر تولید محتوا در این سازمان مسیر رسیدن به بلوغ است، یادآور شد: در ماه رمضان رسانه منادی که زیر نظر سراج فعالیت دارد، به موضوعات معارفی برای گسترش معارف قرآنی می‌پردازد.
انتهای پیام

captcha