آزادی ۳۳۰۰ زندانی غیر عمد توسط ستاد دیه کرمان از بدو تأسیس
کد خبر: 3816190
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰

آزادی ۳۳۰۰ زندانی غیر عمد توسط ستاد دیه کرمان از بدو تأسیس

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: ستاد دیه استان کرمان تاکنون زمینه آزادی سه هزار و ۳۰۸ نفر مددجوی واجد شرایط را فراهم کرده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، سید‌حجت‌الله موسوی‌قوام، مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان شامگاه جمعه، 10 خرداد در جشن گلریزان و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیریه جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی بم گفت: ستاد دیه کشور در سال ۱۳۶۹ با ابتکار شهید لاجوردی ریاست وقت سازمان زندان‌های کشور در تهران شکل گرفت و به‌طور رسمی از سال ۷۶ در استان‌های دیگر فعالیت خود را آغاز کرد.
وی ضمن اشاره به راه‌اندازی این ستاد در سال ۸۰ در استان کرمان افزود: اکنون در آستانه هجدهمین سال تأسیس ستاد دیه تاکنون زمینه آزادی ۳هزار و ۳۰۸ نفر مددجو واجد شرایط و رقمی حدود ۵۷ میلیارد و ۸۶۲ میلیون تومان جمع‌آوری شده و ۷۰۲ نفر با اخذ رضایت شاکی بدون پرداخت وجه آزاد شدند.
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان بیان کرد: یکی از وظایف ستاد تشکیل کمیته صلح است و تاکنون ۲۹۰ میلیارد تومان در استان اخذ رضایت شاکی داشتیم همچنین یک هزار و ۲۱۲ نفر از محل کمک‌های خیرین آزاد شده‌اند.
موسوی‌قوام تصریح کرد: رقمی حدود ۱۳ میلیارد و ۸۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از طریق کمک‌های خیرین برای آزادی زندانیان در کشور جمع‌آوری شده بود که از سال ۸۴ دولت وقت به این نتیجه رسید صرفاً ستاد دیه قادر به آزادی زندانیان نیست و در کنار کمک‌های خیرین دولت هم باید کمک‌هایی داشته باشد و طی مصوبه‌ای تسهیلاتی به ستادهای دیه کشور اختصاص داده شد.
وی ضمن اشاره به برگزاری جشن‌های گلریزان با محوریت ستاد دیه اظهار کرد: این جشن‌ها در استان کرمان با دو هدف فرهنگ‌سازی و آموزش و اطلاع‌رسانی خانواده‌ها و جذب کمک‌های مردمی و خیرین برگزار می‌شود.
موسوی‌قوام بیان کرد: تاکنون ۳۰ جشن گلریزان در استان کرمان برگزار شده و کرمان دومین استانی است که بیشترین گلریزان را بعد از اردبیل در کشور برگزار کرده است.
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان اظهار کرد: شهرستان بم بعد از کرمان و سیرجان رتبه سوم را در جرائم غیرعمد دارد که از مجموعه ۲۴۲ مددجو واجد شرایط جرایم غیرعمد استان کرمان ۲۶ نفر مربوط به شهرستان بم است.
موسوی‌قوام تأکید کرد: در جشن گلریزان سال گذشته شهرستان بم با جمع‌آوری ۵۰۴ میلیون و یکصد هزار تومان ۱۹ نفر جرایم غیرعمد از زندان بم آزاد شدند، ستاد دیه ۵ برابر مبلغ جمع‌آوری را سال قبل پرداخت کرده است و هیچ شهرستانی به این ستاد بدهکار نیست.
انتهای پیام

captcha