کتاب «احمد احمد» منتشر شد
کد خبر: 3816385
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۹

کتاب «احمد احمد» منتشر شد

گروه ادب ــ کتاب «احمد احمد» نوشته علی ناصری با تصویرگری سمانه صلواتی به همت دفتر نشر فرهنگ اسلامی روانه بازار نشر شد.

جمعه/////کتاب «احمد احمد» منتشر شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «احمد احمد» نوشته علی ناصری با تصویرگری سمانه صلواتی منتشر شده است. این کتاب برگزیده بخش کودک و نوجوان جایزه سومین دوره جایزه خاتم است که به تازگی به همت دفتر نشر فرهنگ اسلامی روانه بازار نشر شده است.

این داستان مربوط به پدربزرگی است که به تدریج در او نشانه‌های فراموشی ظاهر می‌شود. اولین نشانه مربوط به روزی است که برای خرید مایحتاج، از خانه خارج می‌شود، اما پس از چندین ساعت جست‌وجو او را در پارکی پیدا می‌کنند که بر روی نیمکت به خواب عمیقی فرو رفته است و پس از آن این نشانه‌ها، یک به یک ظهور بیشتری می‌یابند.

در برشی از کتاب می‌خوانیم؛ «آخرین نفر خود من بودم. نام و تصویرم در ذهن پدربزرگ گم شده بود. به من می‌گفت احمد، این اسم را چندین و چند بار تکرار کرده بود و من هر بار گفته بودم: اسم من احمد نیست. من فریدونم. فریدون پدربزرگ. ولی پدربزرگ دفعه دیگر هم احمد صدایم می‌زد. عجیب اینکه بعد از هر بار صدا زدن چشم‌های خسته‌اش نشاط می‌گرفت و برق می‌زد.»

وقتی مادربزرگ این اسم را از زبان پدربزرگ می‌شنود. انگار که تلنگری خورده باشد، تأکید می‌کند که این نوه‌ات احمد است و پدر بزرگ نمی‌پذیرد و تند تند، احمد احمد می‌گوید. این اسم، تبدیل به معادله مرموزی و سؤال‌های متعددی می‌شود که شاید فقط مادربزرگ بتواند آن را پاسخ بدهد.

یادآور می‌شود؛ کتاب «احمد احمد» نوشته علی ناصری با شمارگان هزار نسخه به همت دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha