تلاوت اساتید برجسته کلاس درس برای قاریان جوان محسوب می‌شود
کد خبر: 3816412
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

تلاوت اساتید برجسته کلاس درس برای قاریان جوان محسوب می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان حضور قاریان بین‌المللی در کردستان را زمینه‌ساز رشد و اعتلای جامعه قرآنی استان دانست و گفت: تلاوت اساتید برجسته کشور یک کلاس درس برای قاریان جوان محسوب می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان امروز، 11 خردادماه در جلسه با قاری بین المللی قرآن کریم، رحیم خاکی اظهار کرد: کردستان سرشار از استعدادهای قرآنی است و فواد مولودی و طاهره نائبی موحد در سال ۹۷ موفق شدند برای اولین بار در رشته‌های ترتیل و حفظ کل بانوان دو رتبه ممتاز و عالی مسابقات کشوری اوقاف را کسب کنند و این نشان از روند رو به رشد متسابقان کردستانی دارد.
وی دعوت از قاریان بین‌المللی را یک فرصت مناسب جهت رشد قاریان کردستانی دانست و افزود: تلاوت اساتید برجسته کشور یک کلاس درس برای قاریان جوان محسوب می شود.
حجت‌الاسلام نوروزی یادآور شد: خوشبختانه در چند سال اخیر اوقاف و امور خیریه این فرصت را با دعوت از قاریان برجسته کشوری وبین‌المللی این فرصت را برای علاقه‌مندان به هنرهای قرآنی در کردستان فراهم آورده است.
برپایی کرسی‌ها قرآن موجب کسب تجربه بین قاریان کردستانی می‌شود
خاکی در این جلسه سطح تلاوت قاریان کردستانی را بسیار خوب ارزیابی و بیان کرد: در تلاوت‌های چند روز گذشته و همچنین در کارگاه آموزشی شاهد تلاوت‌های بسیار خوبی از قاریان کردستانی بودم و این نشان از رشد هنر تلاوت قرآن کریم در این استان دارد.
وی عنوان کرد: استان کردستان از نظر فرهنگی و هنری بسیار غنی است و قاریان استان نیز با بهره‌برداری از این استعداد ذاتی و با صدای بسیار دلنشین و رعایت فنون و تکنیک های روز تلاوت در سطح قابل قبولی قرار دارند.
خاکی برگزاری کرسی‌های مداوم تلاوت قرآن کریم را یک راه بسیار تاثیر گذار در ارتقای سطح قاریان کردستانی دانست و یادآور شد: برپایی کرسی ها قرآن موجب کسب تجربه و ایجاد انگیزه بین قاریان کردستانی خواهد شد.
انتهای پیام

captcha