استفاده از ظرفیت‌های تاریخی سیستان در گرو تقویت زیرساخت‌هاست
کد خبر: 3816548
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

استفاده از ظرفیت‌های تاریخی سیستان در گرو تقویت زیرساخت‌هاست

گروه فرهنگی ــ نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت‌های تاریخی سیستان در گرو تقویت زیرساخت‌های گردشگری است؛ بسیاری از مناطق بکر گردشگری سیستان از ظرفیت‌های لازم بی‌بهره هستند و این مانع بزرگی در سر راه جذب گردشگر است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حبیب‌الله دهمرده، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی امروز در نشستی با حضور مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، گفت: منطقه سیستان به‌دلیل برخورداری از آثار متعدد باستانی، تاریخی و فرهنگی به «بهشت باستان‌شناسان» شهرت یافته که نشان‌دهنده ظرفیت بالای این منطقه است.
وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های تاریخی سیستان در گرو تقویت زیرساخت‌های گردشگری است؛ بسیاری از مناطق بکر گردشگری سیستان از ظرفیت‌های لازم بی‌بهره هستند و این مانع بزرگی در سر راه جذب گردشگر است.
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی افزود: آسبادهای سیستان (آسیاب‌های بادی عمودمحور) یکی از ظرفیت‌های باستان‌شناسی سیستان است که برای ثبت جهانی آن باید زیرساخت‌های لازم از جمله راه دسترسی، آب آشامیدنی، امکانات رفاهی و غیره فراهم شود.
وی بیان کرد: متاسفانه زیرساخت‌های گردشگری استان در حد نیاز فراهم نیست؛ بسیاری از گردشگرانی که به نقاط مختلف استان سفر می‌کنند، از نبود زیرساخت‌های گردشگری در این شهرها گلایه‌مند هستند.
دهمرده با بیان اینکه توسعه گردشگری می‌تواند رونق اقتصادی را به‌همراه داشته باشد، افزود: سه موضوع مهم ايجاد اشتغال، افزايش رفاه عمومی و رفع فقر و نیز ايجاد نشاط اجتماعی با توسعه گردشگری قابل دسترسی است.
مجید کلانوری، مدیر پایگاه جهانی شهر سوخته نیز در این نشست بیان کرد: خاستگاه آسبادهای دنیا، سیستان است و امسال نیز پرونده ثبت جهانی این آسبادها تکمیل و ارسال شده و قطعاً این پرونده شکست نخواهد خورد.
مدیر پایگاه جهانی شهر سوخته گفت: ثبت جهانی آثار دیگری از قبیل کوه خواجه و دهانه غلامان در منطقه سیستان در دستور کار سال‌های آینده میراث فرهنگی استان قرار دارند که اگر این آثار ثبت جهانی شوند در این منطقه یک استقلال و تحول بزرگ را شاهد خواهیم بود.‌

انتهای پیام

captcha