همزمان با میلاد امام رضا(ع) حافظ کل قرآن شدم/ به مسیر خود افتخار می‌کنم
کد خبر: 3816564
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

همزمان با میلاد امام رضا(ع) حافظ کل قرآن شدم/ به مسیر خود افتخار می‌کنم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نوجوان حافظ کل قرآن ‌با اشاره به اینکه در روزهای پایانی حفظ خود برای مصادف شدن حفظ کل، با میلاد امام رضا(ع) روزانه ۱۰ صفحه از قرآن کریم را حفظ کرده است، گفت: قرآن کریم نعمت‌های بسیاری به من عطا کرده است به‌طوریکه وقتی به عقب برمی‌گردم به خود و مسیر انتخاب شده‌ام افتخار می‌کنم.

قرآن را در میلاد امام رضا با روزی 10 صفحه حفظ به پایان رساندممهدیس خوش‌نعمت، نوجوان فعال قرآنی و حافظ کل قرآن کریم با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه کتاب و ملزومات قرآنی همدان اظهار کرد: از ۴ سالگی وارد جامعة‌القرآن شدم و تا ۶ سالگی دوره اشاره، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم را گذراندم، سپس در ۱۲ سالگی و در شهریور‌ماه 1393 مصادف با میلاد با‌سعادت امام رضا‌(ع) حافظ کل قرآن کریم شدم.
وی افزود: حفظ قرآن در تقویت حافظه بسیار مؤثر است به طوری که در حال حاضر در سن ۱۷ سالگی و در آستانه کنکور تجربی بر این امر معتقدم که به هیچ کلاس اضافه بر سازمانی برای کنکور احتیاج ندارم چرا که این اتفاق یعنی به توانایی‌های ذهنی خود اعتماد ندارم.
خوش‌نعمت در ادامه بیان کرد: در بسیاری از مواقع هم‌کلاسی‌هایم با دیدن سهولت و تسریع قدرت یادگیری در من علت را جویا می‌شوند، در حال حاضر تعدادی از آنها به همین دلیل و تشویق‌های من وارد جامعةالقرآن شده‌اند.
وی با اشاره به سوره مبارکه انعام گفت: این سوره آرامش قلبی بسیاری برای من به دنبال دارد و همواره در هنگام عصبانیت و ناراحتی آن را تلاوت می‌کنم، قرآن کریم نعمت‌های بسیاری به من عطا کرده است بطوریکه وقتی به عقب برمی‌گردم و مسیر طی شده خودم را نگاه می‌کنم به خود و مسیر انتخاب شده‌ام افتخار می‌کنم.
وی افزود: همواره هر صفحه از قرآن را با نوار مربوطه و تلاوت شده توسط استاد منشاوی، گوش می‌کردم و توصیه می‌کنم همه‌ هم‌سن و سال‌های من، از این روش استفاده کنند حتی اگر روزانه ۵ خط حفظ می‌کنند، چراکه بسیار کمک‌کننده و تأثیرگذار است.
خوش‌نعمت با اشاره به اینکه در روزهای پایانی حفظ خود برای مصادف شدن حفظ کل، با میلاد امام رضا(ع) روزانه ۱۰ صفحه از قرآن کریم را حفظ کرده است، تصریح کرد: ۳ جزء اول قرآن کریم را با تفسیر و معنی حفظ کردم اما با گذشت زمان و جدا شدن کلاس‌های تفسیر از حفظ برای مفهوم و معنی قرآن باید دوره‌های جدیدی را شرکت کرد.
وی در پایان با اشاره به اینکه آرزو دارم مدرک بین‌المللی حفظ قرآن کریم را دریافت کرده و در زندگی قرار بگیرم که به صلاح من است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مسابقات حفظ استانی در آموزش و پرورش مقاوم اول و دوم، همچنین مدرک حفظ ۱۵ جزء را از ارشاد دریافت نمودم و در تلاش دریافت مدرک فوق دیپلم و لیسانس از علوم قرآنی هستم.
یادآور می‌شود، این نوجوان خوش ذوق ۱۷ ساله، در مسابقات دو میدانی و پرتاب وزنه و دیسک در آموزش و پرورش مقام اول و همچنین مقام سوم در منطقه غرب کشور را کسب کرده‌است. وی در تلاش است تا در المپیک ۲۰۲۴ افتخارآفرینی کند.
انتهای پیام

captcha