نمایشنامه سرگذشت 3 شهید آستارایی اجرای عمومی می‌شود
کد خبر: 3816756
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳

نمایشنامه سرگذشت 3 شهید آستارایی اجرای عمومی می‌شود

گروه فرهنگی - رئیس ارشاد اسلامی آستارا نمایشنامه «سرداران واقعی» را انعکاس‌دهنده واقعیات دفاع مقدس با محوریت نحوه شهادت سه شهید آستارایی دانست و گفت: این نمایشنامه به‌زودی با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه آستارا برای شهروندان اجرای عمومی خواهد شد.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ شاپور تشرینی،‌ رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا امروز،‌ 12 خردادماه در نشست خوانش و بررسی نمایشنامه «سرداران واقعی»، اظهار کرد: نمایشنامه مذکور سرگذشت زندگی و شهادت شهیدان نژند نقیب‌زاده، هاشم سهراب‌نژاد و موسی حسن‌پور، سه شهید آستارایی دوران دفاع مقدس را به تصویر کشیده شده است.

وی علی‌اکبر باقری ارومی را نویسنده نمایشنامه «سرداران واقعی» دانست و متذکر شد: هنر زیباترین و موثرترین ابزار برای انتقال مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.

رئیس ارشاد اسلامی آستارا با بیان اینکه نمایشگاه مذکور توسط یوسف گنجداری، کلارا صفرنیا، امین آبسته و علیرضا حبیبی خوانده شد، خاطرنشان کرد:‌ باید آثار هنری در حوزه دفاع مقدس بیشتر تولید شود.

تشرینی متن نمایشنامه را انعکاس‌دهنده واقعیات دفاع مقدس با محوریت نحوه شهادت سه شهید آستارایی دانست و گفت: این نمایشنامه به‌زودی با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه آستارا برای شهروندان اجرای عمومی خواهد شد تا گامی در پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های هشت‌سال دفاع مقدس برداریم.

وی با تاکید بر لزوم بازسازی صحنه‌های ایثار و شهادت در قالب تئاتر و نمایش، یادآور شد: کانون بسیج هنرمندان شهرستان آستارا 180 عضو دارد و لذا آمادگی داریم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تشریح صحنه‌های جانبازی رزمندگان اسلام از ظرفیت هنر استفاده کنیم.

انتهای پیام

captcha