امام خمینی(ره) مبشر معنویت در جهان معاصر بود
کد خبر: 3816766
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۴

امام خمینی(ره) مبشر معنویت در جهان معاصر بود

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه امام(ره) فراتر از زمان و مکان می‌اندیشید و مبشر معنویت در جهان معاصر بود، افزود: کلام قدسی ایشان شکوفه‌های حقیقت‌جویی و خداپرستی را در بستر خشکیده دوران رویاند و نغمه توحید و دین‌گرایی را در سراسر گیتی ‌طنین‌انداز کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، امام خمینی(ره) را مظهر تقوا و پرهیزگاری دانست و اظهار کرد:‌ این مرجع عالیقدر جهان اسلام فقیهی اعلم، عارفی بالحق، مبارزی نستوه و دانشمندی آینده‌نگر بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نماد پاکی و آزادگی در جهان معاصر است، افزود:‌ ایشان با احیای اسلام ناب محمدی(ص) و حمایت از محرومان و مستضعفان، معادلات مستکبران و استعمارگران جهان را برهم زد و طرحی نو از جامعه مدرن بر مبنای آزادی و برابری در سایه تعالیم دینی ارائه کرد و معجزه قرن نام گرفت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اشراف کامل امام خمینی(ره) به دستورات شرع انور و تأسی به اهل بیت(ع)، تصریح کرد: این عارف سالک پرچم مبارزه با طاغوتیان مستبد و استکبار جهانی را برافراشت و در برابر استیلای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی غرب در ملل اسلامی قد علم کرد و با هدایت جوانان آزادی‌خواه نقشه‌های جهان غرب برای تاراج و چپاول ثروت و منابع کشورهای اسلامی را برآب کرد.

ارمغان آزادی و آزادگی
حجت‌الاسلام اشجری معمار کبیر انقلاب اسلامی را دست خدا بر روی زمین دانست و بیان کرد: امام راحل با یاری رساندن به مبارزان انقلابی در اقصی‌نقاط جهان، آزادی و آزادگی را برای آنان به ارمغان آورد و همچون آیینه‌ای شفاف، انوار خورشید اسلام را بر قلوب تاریک و زنگاربسته بشریت تشنه معنویت تاباند.

وی با بیان اینکه هدایت‌های پیامبرگونه امام مردم را به سوی چشمه پاک فطرت آسمانی هدایت کرد، گفت:‌ امام با احیای جهان‌بینی مذهبی و جاری ساختن روح الهی در کالبد خسته از امور دنیوی جهان، نور ایمان را در قلب مسلمانان خواهان حقیقت روشن کرد و اثری عمیق، شگفت و نجات‌بخش بر حیات معنوی انسان معاصر گذاشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد:‌ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با اعاده روح عزت و خودباوری به مسلمین جهان، جانی دوباره به امت اسلامی از شرق آسیا تا قلب آمریکا بخشید و به آنان درس مقاومت و ایستادگی در برابر استعمار و استکبار جهانی آموخت تا برای مطالبه حقوق حقه خود به نهضت اسلامی در جهان بپیوندند.

معمار کبیر انقلاب؛ طرفدار واقعی عدالت اجتماعی
حجت‌الاسلام اشجری نقش انقلاب اسلامی و تفکر دینی در مبارزات ضد استکباری جهان را غیر قابل کتمان دانست و متذکر شد: به اعتراف دشمنان اسلام اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب به جنبش‌های استکبارستیزانه و آزادی‌خواهانه جهان روحی تازه بخشید و پایه و مبنای حرکت‌ها و مبارزات متأثر از ایدئولوژی چپ را به نهضت‌های آزادی‌بخش اسلامی تغییر داد.

وی با اشاره به گذشت سی سال از رحلت جانگداز امام خمینی(ره)، تأکید کرد: امام فراتر از زمان و مکان می‌اندیشید و مبشر معنویت در جهان معاصر بود. در واقع کلام قدسی حضرت روح‌الله(ره) شکوفه‌های حقیقت‌جویی و خداپرستی را در بستر خشکیده این دوران رویاند و نغمه توحید و دین‌گرایی را در سراسر گیتی ‌طنین‌انداز کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان معمار کبیر انقلاب را طرفدار واقعی عدالت اجتماعی دانست و یادآور شد:‌ امام در عمل حامی محرومان و مستضعفان بود و زندگی زاهدانه داشت. ایشان برخلاف حکام و سیاستمداران جهان، زیست طلبگی را به کاخ‌نشینی ترجیح می‌داد و بارها مخالفت خود را از زندگی اشرافی، تجملات و اسراف مسئولان ابراز کرده بود.

حجت‌الاسلام اشجری نام و یاد امام خمینی(ره) را حقیقت زنده تاریخ دانست و اظهار کرد: مرور وقایع انقلاب نشان می‌دهد مخالفان، خودفروختگان و فریب‌خوردگانی که برای شادی اربابان غربی خود در برابر اهداف متعالی امام ایستادند، ناکام و سرافکنده شدند و امروز در دیار غربت در انزوا به سر می‌برند، اما انقلاب اسلامی ایران تحت امر مقام معظم رهبری به راه خود ادامه می‌دهد و هر روز بر قدرت آن افزوده می‌شود.

انتهای پیام

captcha