وظیفه خود را گسترش کلام خدا با زبان هنر می‌دانم
کد خبر: 3816826
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵
یک هنرمند قرآنی:

وظیفه خود را گسترش کلام خدا با زبان هنر می‌دانم

گروه فرهنگی ـ یک قلم‌کار تویسرکانی بیان کرد: وظیفه‌دارم رسالت خود را که گسترش کلام خدا و توسعه شیعیان است با زبان هنر به همگان برسانم، از هیچ کاری برای تبلیغ و آشنایی افراد با ایشان دریغ نمی‌کنم و این را وظیفه خود میدانم.

وظیفه خود را گسترش کلام خدا با زبان هنر می‌دانمایرج ابوالقاسمی هنرمند تویسرکانی با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه کتاب و ملزومات قرآن همدان گفت: فعالیت خود را در زمینه حکاکی، قلم‌زنی و قلم کاری از سال ۱۳۸۰ شروع کردم.
وی با اشاره به اینکه این حرفه را از کسی نیاموخته است، گفت: خانواده، عقاید دینی، ذوق هنری و محبتی که به حضرت علی (ع) داشتم موجب شد وارد این حرفه شوم، هنر یک خصلت درونی است و اگر همه وجودت سرشار از محبت به اهل‌بیت باشد در این کار موفق می‌شوی.
ابوالقاسمی گفت: عبارت‌هایی که روی سنگ و فلزات حکاکی می‌کنم اسماء متبرکه، سخنان ائمه و پیامبران و آیات قرآن است که ۹۸ درصد کارهای انجام‌شده احادیث ائمه علیهم‌السلام است دوست دارم با زبان هنر مفاهیم شیعیان را به همگان برسانم.
وی تأکید کرد: حکاکی هنری است که سال‌ها و حتی قرن‌ها پابرجا می‌ماند و همه می‌دانند که شیعیان در گسترش کلام خدا در تلاش بودند و لازم است که هنر خود را در این زمینه گسترش دهیم.
وی گفت: برای اشاعه و گسترش این هنر در کلاس‌های میراث فرهنگی و هرکجای دیگر حتی اگر کسی از من بخواهد در حال حرکت در کنار خیابان باشم به او آموزش دهم حاضرم این حرفه را به او آموزش دهم، در نمایشگاه نیز به دلیل به نمایش گذاشتن این هنر و گرفتن سفارش حضور پیدا کردم.
این حکاک و قلم کار تویسرکانی افزود: وظیفه‌دارم رسالت خود را که گسترش کلام خدا و توسعه شیعیان است با زبان هنر به همگان برسانم، از هیچ کاری برای تبلیغ و آشنایی افراد با ایشان دریغ نمی‌کنم و این را وظیفه خود میدانم.
وی با اشاره به اینکه در حرفه خود دارای مشکلاتی است، گفت: مشکلات قابل‌حل است و مشکل اساسی ما متولیانی است که برای هنر ارزش قائل نمی‌شوند و برای اهل هنر سرمایه‌گذاری نمی‌شود درحالی‌که ما شیعیان علی هستیم و در این زمینه باید بیشتر سرمایه‌گذاری و حمایت شود.
ابوالقاسمی خاطرنشان کرد:گروه تروریستی داعش علیه شیعیان هزینه و سرمایه‌گذاری می‌کند و این در حالی است که برای آشنایی کودکان و نوجوانان با منش امامان و کلام خدا کم‌توجهی و کم‌لطفی شده است.
ابوالقاسمی گفت: زمانی که تنها با گفتن شهادتین مسلمانی کامل می‌شد گذشته است امروز ما وظیفه‌داریم در هر زمینه و هر جایگاهی که هستیم برای مبارزه با جنگ نرم فضاسازی کنیم.
وی با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری که عضوگیری جهادی لازم است گفت: راه و مسیر مشخص‌شده است ، باید از تجمل‌گرایی که باعث دوری از اهل‌بیت شده است، دوری‌کنیم و ‌برای حل این مشکلات لازم است تا بیش‌ازپیش اهل‌بیتی شویم.
وی در پایان گفت:شیعه بودن امروز تنها یک شعار نیست و باید شیعه بودن را در عمل ثابت کنیم چراکه پرچم کشور ما بر مبنای قرآن و شیعیان است.
انتهای پیام

captcha