قدرت‌های جهانی اسرائیل را وادار به مذاکره با فلسطینیان کنند
کد خبر: 3816863
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
مولوی عبدالحمید:

قدرت‌های جهانی اسرائیل را وادار به مذاکره با فلسطینیان کنند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: اتحادیه اروپا و قدرت‌های جهانی از جمله آمریکا و روسیه باید اسرائیل را وادار کنند تا با ملت فلسطین بر سر میز مذاکره بنشیند، زیرا حل مسئله فلسطین و بیت‌المقدس بیشترین تأثیر را در حل بحران‌های موجود و برقراری امنیت در جهان دارد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان امروز در آیین ختم کلام‌الله مجید در نمازهای تراویح مسجد عزیزی زاهدان، گفت: سعادت، خوشبختی و آرامش که بالاترین و بهترین نعمت پروردگار است، در تسلیم شدن در مقابل خدا و پیامبران است.
وی بیان کرد: اضطراب‌ها و تنش‌های روحی که انسان امروز را مبتلا کرده، نتیجه معصیت است؛ چرا که نافرمانی خدا و در مسیر شیطان قدم گذاشتن باعث اضطراب و پریشانی می‌شود.
امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: خداوند در آیه 28 سوره مبارکه رعد می‌فرماید «أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» یعنی آگاه باشيد كه تنها با ياد خدا دل‌ها آرامش پيدا مى‏‌كند، اما بشر امروز متأسفانه خدا را از یاد برده است؛ چرا کسانی که خود را مسلمان می‌دانند، در نماز کوتاهی کنند؟ اگر نماز ترک شود، هیچ‌چیز دیگری نمی‌تواند مایه آرامش شود و ما را از منکرات بازدارد.
مولوی عبدالحمید در ادامه ضمن قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: حمایت و دفاع از مظلوم، اعم از مسلمان و غیرمسلمان، در هر جای دنیا که باشد کار خوب و پسندیده‌ای است.
وی افزود: سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده و فلسطینیان ده‌ها سال است که برای آزادی و استقلال و رسیدن به حقوق قانونی‌شان تلاش و مبارزه می‌کنند. متاسفانه رژیم اشغالگر صهیونیستی حاضر نیست به حق و عدالت و مذاکره و گفتمان تن بدهد.
این عالم اهل سنت عنوان کرد: اتحادیه اروپا و قدرت‌های جهانی از جمله آمریکا و روسیه باید اسرائیل را وادار کنند تا با ملت فلسطین بر سر میز مذاکره بنشیند، زیرا حل مسئله فلسطین و بیت‌المقدس بیشترین تأثیر را در حل بحران‌های موجود و برقراری امنیت در جهان دارد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: «تروریسم» پدیده‌ای زشت است؛ کسانی که می‌خواهند با این پدیده مبارزه کنند باید بجای احساسات، از تدبیر کار بگیرند. تن دادن به «گفتمان» بهترین تدبیری است که باید اتخاذ شود.

انتهای پیام

captcha