افزایش غنای محتوایی نمایشگاه قرآن مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 3816911
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

افزایش غنای محتوایی نمایشگاه قرآن مورد توجه قرار گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف استان کردستان با تأکید بر ارتقای بخش محتوایی نمایشگاه علوم قرآنی بیان کرد: باید بر غنای محتوایی نمایشگاه علوم قرآنی بیفزاییم تا زمینه جذب بیشتر جوانان استان کردستان به سمت فعالیت‌های قرآنی فراهم شود.

افزایش غنای محتوایی نمایشگاه علوم قرآنی مورد توجه قرار گیرد

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، 13 خردادماه در بازدید از هجدهمین نمایشگاه علوم قرآنی استان و در غرفه خبرگزاری ایکنای کردستان اظهار کرد: برپایی نمایشگاه علوم قرآنی در این سطح برای استان کردستان مطلوب به نظر می‌رسد اما باید برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اعلام اینکه در استان کردستان برپایی نمایشگاه علوم قرآنی بسیار کم است، افزود: برای بهره‌‌مندی بیشتر جامعه قرآنی استان از این نمایشگاه علوم قرآنی باید در سطح شهرستان‌‌‌های استان نیز نمایشگاه علوم قرآنی برپا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با تأکید بر ارتقای بخش محتوایی نمایشگاه علوم قرآنی بیان کرد: باید بر غنای محتوایی نمایشگاه علوم قرآنی بیفزائیم تا زمینه جذب بیشتر جوانان استان کردستان به سمت فعالیت‌های قرآنی فراهم شود.

وی با اشاره به غرفه خلق آثار هنری با مضمون قرآنی اعلام کرد: خلق اثرات هنری از قرآن و مفاهیم و موضوعات قرآنی و ارائه مطالب قرآنی در قالب هنر می‌تواند تأثیر شگرفی در جذب جوانان استان به سمت فعالیت‌های قرآنی داشته باشد.

حجت‌الاسلام نوروزی، بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی کنونی جامعه این است که ما قرآن را تلاوت می‌کنیم اما هیچ‌گاه به دنبال مفاهیم غنایی قرآن نمی‌رویم و با محتوای قرآنی رفتار نمی‌کنیم.

نمایشگاه نقطه آغاز آینده قرآنی کردستان
وی ادامه داد: قرآن بهترین الگو و سرمشق برای ما در نیا و آخرت است که پیروی از دستورات قرآنی می‌تواند زندگی ما را جهت‌دهی کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان نمایشگاه علوم قرآنی را نقطه آغاز بسیار خوبی برای آینده قرآنی استان دانست و بیان کرد: باید از دستگاه‌های فرهنگی تا مؤسسات قرآنی استان و تمام کسانی که دل در گرو قرآن دارند باید در این نمایشگاه‌‌ها حضور پیدا کرد و با استقبال خود زمینه افزایش این برنامه‌های قرآنی را فراهم کنیم.

وی در ادامه گفت: استان کردستان دارای پتانسیل بسیار قوی در زمینه علوم قرآنی است اما این ظرفیت زیاد مورد توجه نبوده و احیا نشده است البته در چند سال اخیر با برگزاری محافل انس با قرآن و جلسات آموزش‌های قرآنی در حال احیای این امر هستیم.

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به کسب رتبه‌های اول مسابقات قرآن اوقاف توسط فواد مولودی در رشته ترتیل و طاهره نائبی موحد در رشته حفظ بیان کرد: باید پتانسیل قرآنی موجود در استان کردستان را به دنیا بشناسانیم.

جایگاه مطلوب فعالان قرآنی
وی اعلام کرد: استان کردستان دارای قاریان، مرتلان و حافظان قرآن برگزیده است اما این استعدادهای قرآنی تاکنون به جایگاه مطلوب خود دست پیدا نکرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با تأکید بر تعامل و هم‌افزایی هرچه بیشتر جامعه قرآنی استان افزود: این هم افزایی که باید بین جامعه قرآن باشد، آنگونه که باید نمی‌بینیم و باید برای توسعه فرهنگ قرآنی جامعه قرآن بیشتر به هم نزدیک شوند.

وی افزود: اعتبارات قرآنی استان کردستان باید متمرکز باشد تا از جزیره‌ای عمل کردن ادارات در این بخش جلوگیری شود و بتوان
استان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

تعاملات کم جامعه قرآنی
حجت‌الاسلام نوروزی با انتقاد از اینکه در استان کردستان دستگاه‌های فرهنگی به صورت مجزا کار می‌کنند، اعلام کرد: قرآن همواره مسلمانان را به همکاری و تعاون دعوت می‌کند اما دستگاه‌های فرهنگی که خود باید مروج این امر باشند، در عمل هریک برای خود کار می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه تعاملات در جامعه قرآنی بسیار کم است، یادآور شد: برای رسیدن به نقطه مطلوب که جزء اهداف اصلی کار است باید تعاملات بیشتری بین جامعه قرآنی حاکم باشد.
انتهای پیام

captcha