69 درصد دارندگان تلفن همراه، گوشی لمسی دارند
کد خبر: 3816993
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
طبق نظرسنجی اخیر ایسپا؛

69 درصد دارندگان تلفن همراه، گوشی لمسی دارند

گروه فناوری اطلاعات ــ براساس نظرسنجی اخیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، ۶۹ درصد افراد بالای 18 سال کشور که تلفن همراه دارند، اعلام کرده‌اند گوشی هوشمند (لمسی) دارند.

به گزارش ایکنا؛ براساس نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) وابسته به جهاددانشگاهی که در روز‌های ۳۱ اردیبهشت و یکم خردادماه جاری، به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور(اعم از شهر و روستا) انجام شده است، مشخص شده است ۲۸.۶ درصد از افراد بالای ۱۸ سال کشور که تلفن همراه دارند، اعلام کرده‌اند از تلفن همراه بانک‌ها استفاده می‌کنند و ۴۰.۴ درصد نیز استفاده نمی‌کنند. ۰.۲ درصد به این سوال پاسخ ندادند. گفتنی است ۳۰.۸ درصد پاسخگویان گوشی هوشمند (لمسی) نداشته‌اند. در مجموع ۶۹ درصد کسانی که تلفن همراه دارند اعلام کرده‌اند گوشی هوشمند(لمسی) دارند.

۳۱.۴ درصد مردم، بانک ملی را ترجیح می‌دهند
در بخشی از این نظرسنجی ملی ایسپا، از پاسخگویان پرسیده شده است: «شما از بین بانک‌های کشور کدام بانک را ترجیح می‌دهید؟» که ۳۱.۴ درصد پاسخگویان بانک ملی، ۱۲.۶ درصد بانک ملت، ۷.۹ درصد بانک صادرات، ۶.۷ درصد بانک کشاورزی، ۶.۴ درصد بانک سپه و ۵ درصد بانک تجارت را ترجیح می‌دهند. گفتنی است، پاسخگو فقط می‌توانسته یک مورد را ذکر کند.

موبایل بانک ملت، پراستفاده‌ترین موبایل بانک در میان مردم ایران
بر اساس این نظرسنجی که در سطح ملی انجام شده است، از کل افراد بالای ۱۸ سال کشور که موبایل دارند، ۷.۹ درصد از همراه بانک ملت، ۶.۸ درصد از همراه بانک ملی، ۳.۳ درصد از همراه بانک تجارت، ۳.۲ درصد از همراه بانک صادرات و ۲.۷ درصد از همراه بانک سپه استفاده می‌کنند.

اپلیکیشن آپ، پر استفاده‌ترین اپلیکیشن در میان مردم
همچنین براساس این نظرسنجی اخیر ایسپا، از کل افراد ۱۸ سال به بالای کشور که تلفن همراه دارند، ۲۰.۲ درصد از اپلیکیشن آپ، ۱۴.۳ درصد از اپلیکیشن هفت هشتاد (۷۸۰)، ۴.۱ درصد از اپلیکیشن تاپ، ۳.۱ درصد از اپلیکیشن ۷۲۴، ۱.۲ درصد از اپلیکیشن ایوا استفاده می‌کنند. ۲۹.۶ درصد پاسخگویان نیز اعلام کرده‌اند از هیچکدام از اپلیکیشن‌ها استفاده نمی‌کنند. یادآور می‌شود، پاسخگو می‌توانسته چند گزینه را انتخاب کند.

انتهای پیام
captcha