نماز عید فطر در 14 مصلای البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 3817134
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

نماز عید فطر در 14 مصلای البرز برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: نماز عید سعید فطر همزمان با اول ماه شوال در ۱۴ مصلای نماز جمعه این استان به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

نماز عید فطر در 14 مصلای البرز برگزار می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس مسعودی، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز اظهارکرد: برگزاری متمرکز نماز عید سعید فطر برای تاکید هر چه بیشتر و نمایش وحدت بین مسلمانان است.
وی افزود: این نماز مظهر برادری، وحدت و عطوفت در بین مسلمانانی است که یک ماه با خلوص نیت با عبادت راز و نیاز و تلاوت قرآن کریم به اظهار بندگی خدای متعال می‌پردازند.
مسعودی گفت: ولی از آنجا که ممکن است مصلاهای نماز جمعه فضای کافی برای حضور تمام نمازگزاران استان را نداشته باشند، بعضی ازمساجد در حال آماده سازی فضا برای این روز مبارک هستند.
این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۶۰ نماز عید فطر در شهرستان کرج برگزار شد، گفت: امسال این تعداد کمتر شده و نمازها به صورت متمرکز در 14 مصلی نماز جمعه برگزار می‌شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، نماز عید فطر را عامل وحدت و همدلی اقشار مختلف جامعه دانست و گفت: حضور مردم از اقصی نقاط کشور در مساجد و حسینیه‌های کشور نمادی از همدلی و همزبانی است.
وی از مردم استان خواست تا قبل از اقامه نماز عید سعید فطر نسبت به پرداخت زکات فطره خود در روز عید اقدام کنند.
این مسئول همچنین از نمازگزاران خواست تا زکات فطره خود را به صندوق‌هایی که نشان زکات فطره متعلق به کمیته امداد را دارد پرداخت کنند و در صورتی‌که این مبالغ در مساجد نیز جمع‌آوری می‌شود، هیات امنای مساجد مبلغ زکات جمع‌آوری شده را اعلام کنند تا بدانیم مردم البرز چه میزان در پرداخت زکات فطره مشارکت داشته‌اند.
انتهای پیام

captcha