امام خمینی(ره) به جامعه و اسلام حیاتی دوباره بخشید
کد خبر: 3817193
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

امام خمینی(ره) به جامعه و اسلام حیاتی دوباره بخشید

گروه سیاست و اقتصاد - دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) روح حیات ایمانی را در وجود ما زنده کرد؛ این روح به می‌گوید انسان باید همه چیز را در راه خدا و رضای او بدهد. مصداق چنین روح‌های بزرگی شهدا هستند.

امام خمینی(ره) روح حیات ایمانی را در وجود ما زنده کرد

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله محسن اراکی، شب گذشته دوشنبه 13 خرداد، در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در حسینیه بنی‌فاطمه اصفهان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) اظهار کرد: یکی از دستاوردها و خدمات بزرگ و قابل توجه امام خمینی(ره)، حیات‌بخشی به اسلام و جامعه اسلامی بود.
وی افزود: امام خمینی(ره) روح حیات ایمانی را در وجود ما زنده کرد؛ این روح به می‌گوید انسان باید همه چیز را در راه خدا و رضای او بدهد. مصداق چنین روح‌های بزرگی شهدا هستند.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: انبیای الهی مبعوث شدند تا حیات ایمانی را به بشر هدیه کنند، اما حاکمان مستبد و ظالم در طول تاریخ نمی‌خواستند چنین حیات متعالی برای انسان فراهم شود، اما بزرگانی همچون امام خمینی(ره) این حیات را برای ما زنده کردند.
آیت‌الله اراکی ادامه داد: اساس و ویژگی برجسته حیات ایمانی، عشق و محبت محسوب می‌شود که نماد برجسته آن، عشق به ذات خداوند است.
وی به فلسفه خلقت بشر براساس اندیشه اسلامی اشاره کرد و افزود: انسان آفریده نشده که بعد از مدتی بمیرد، بلکه انسان آفریده شده برای زندگی خوش و متعالی ابدی؛ ولی متاسفانه انسان خودش به خود بد می‌کند و بجای اینکه به حرف و دستورات خداوند اعتماد ‌کند، به حرف شیطان گوش می‌دهد.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: اندیشه و تفکر اسلامی، مرگ را پایان زندگی انسان نمی‌داند، اما در تمدن غرب، چنین اندیشه‌ای وجود ندارد، یعنی اگر شما به سبک زندگی غربی و رویکرد لیبرالیسم توجه کنید، می‌بینید زندگی غربی‌ها بر مبنای غفلت و سرگرمی است. ترامپ و همفکران او، محصول چنین تفکری هستند که اصالت را به سرمایه‌داری و قدرت می‌دهند، سرمایه‌داری هم یعنی اینکه انسان باید تلاش کند تا به هر طریقی که شده پول، سرمایه و قدرت بیشتری به دست آورد.
انتهای پیام

captcha