امام(ره) مسیر امت را برای مردم‌سالاری دینی گشود
کد خبر: 3817228
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳
سیدعباس صالحی:

امام(ره) مسیر امت را برای مردم‌سالاری دینی گشود

کانون خبرنگاران نبأ ــ صالحی، وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، در همایش «پیشوا؛ نقطه آغاز قیام مردمی» گفت: امام(ره) با اعتماد به مردم‌، مسیر امت را برای مشارکت سیاسی و اجتماعی، پشتیبانی از نهضت و مردم‌سالاری دینی گشود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، در همایش «پیشوا؛ نقطه آغاز قیام مردمی» گفت: ۱۵ خرداد مبدأ همه‌ اتفاقاتی بود که در نیم قرن اخیر نه تنها ایران بلکه جهان اسلام و حتی جهان را تحت تأثیر قرار داد. نسلی که ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی را آفریدند، مظلومانه اما مأمنانه و جسورانه پا در این میدان نهادند.

امام(ره) مسیر امت را برای مردم‌سالاری دینی باز کرد

وی افزود: یاد امام راحل(ره) با گذر زمان فراموش نمی‌شود، بلکه هر روز باطراوت‌تر، تازه‌تر و زنده‌تر می‌شود، زیرا روح جاویدانی در ایشان نهاده شده بود. امام(ره) همواره به مردم اعتماد داشت و در این باره ذره‌ای مردد نبود و حمایت مردم از اقصی نقاط کشور از نهضت انقلابی ایشان ثابت کرد که امام در این اعتماد اشتباه نکرده است.

صالحی اظهار کرد: امام با اعتماد به مردم‌ مسیر امت را برای مشارکت سیاسی و اجتماعی، پشتیبانی از نهضت و مردم‌سالاری دینی گشود. بنیانگذار انقلاب اسلامی، جوانان را همدم خود می‌دانست و نسل جوان مخاطب اصلی ایشان بود و ایشان نهضتش را با وجود جوانان به عنوان ذخیره پایان‌ناپذیر کشور به پیش برد.

یادآور می‌شود همایش «پیشوا، نقطه آغاز قیام مردمی» امروز، 14 خرداد، همزمان با سالروز رحلت جانسوز امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار، فرماندار، امام‌جمعه، معاونان فرماندار، بخشداران، شهردار، مسئولان پیشوا و شهرستان‌های اطراف، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و مردم در تالار قرآن صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) برگزار شد.

فرهاد زمانی

انتهای پیام

captcha