خمس در کشور مظلوم واقع شده است
کد خبر: 3817710
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

خمس در کشور مظلوم واقع شده است

گروه اجتماعی ــ معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی بنیاد خمس با بیان اینکه خمس در کشور مظلوم است، گفت: در قرآن کریم به وجوب خمس تصریح شده اما متأسفانه این فریضه مهجور و مظلوم است.

خمس در کشور مظلوم واقع شده استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام محمدرضا نعیم‌آبادی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی بنیاد خمس، امروز، 18 خرداد ماه در شورای تخصصی بسیج اصناف، تجار و فعالان اقتصادی ایران در‌خصوص فریضه الهی خمس گفت: در قرآن کریم به وجوب خمس تصریح شده است اما متأسفانه مهجور و مظلوم واقع شده و ازجوانب مختلف مورد حمله قرار گرفته است.
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی بنیاد خمس، افزود: متأسفانه مرکزی برای پاسخگویی به مسائل خمس وجود نداشت و در همین راستا بنیاد بین‌المللی احیاء فرهنگ خمس با دو رویکرد تأسیس شد یعنی اولاً وجوهات اخذ نمی‌‌شود و ثانیاً زیر نظر مرجعیت اداره می‌شود و در عین حال تحت اشراف مرجعیت خاص نیست.
وی ادامه داد: بحمدالله از فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی خمس در همایش‌های استانی، نمایشگاه قرآن، دوره تخصصی آموزش مربی خمس و سایت وکانال های مختلف در فضای مجازی استقبال خوبی انجام شد.
نعیم‌آبادی نقش اصناف و فعالان اقتصادی در زمینه ترویج فرهنگ خمس را مؤثر دانست و گفت: یکی از جوامع مهم هدف بنیاد بین‌المللی احیاء فرهنگ خمس، اصناف ، بازاریان، تجار و فعالان اقتصادی هستند. به قول مرحوم امام خمینی(ره) بازار بغداد ما را برای اداره حوزه‌های علمیه کافی است و به قول یکی از بزرگان اگر مردم مومن ایران خمس خود را پرداخت کنند مشکلات کشور قابل حل است.
در ادامه این نشست، فرهاد نیکزاد، دبیر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور ضمن اعلام آمادگی همکاری با بنیاد بین‌المللی احیاء فرهنگ خمس بیان کرد: ما در راه ترویج فرهنگ خمس سربازان امام زمان(عج) هستیم و در این راه هر کمکی که بتوانیم انجام خواهیم داد.
نیکزاد با بیان اینکه مشکلات اقتصادی امروز کشور مربوط به تحریم‌ها نیست، گفت: ما خود دچار یک خود تحریمی هستیم و این به دلیل سوء مدیریت مدیران اقتصادی است که این مشکلات را برای مردم ما به وجود آورده است و پرداخت خمس ظرفیتی بزرگ برای حل مشکلات اقتصادی مردم و کشور است.
انتهای پیام
captcha