تحصیل طلاب اهل سنت در المصطفی از ویژگی‌های مهم این مرکز علمی است
کد خبر: 3817719
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
رئیس جامعه المصطفی:

تحصیل طلاب اهل سنت در المصطفی از ویژگی‌های مهم این مرکز علمی است

گروه حوزه‌های علمیه – رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: یکی از ویژگی‌های مهم جامعه‌المصطفی تحصیل طلاب اهل سنت از ملیت‌های مختلف بر اساس مذاهب خود عنوان کرد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام علی عباسی، امروز شنبه 18 خردادماه در دیدار استاندار و هئیت همراه از مجموعه جامعه المصطفی اظهار کرد: امروز جامعه المصطفی به عنوان بین المللی ترین مرکز آموزشی در ایران، بیش از 120 کشور را تحت پوشش قرار داده و از گستردگی مطلوبی در عرصه بین‌الملل برخوردار است.
وی در این دیدار، که با حضور مدیران ارشد ستادی جامعه‌المصطفی برگزار شد، ضمن عرض خیرمقدم به استاندار قم و هیئت همراه، به معرفی جامعه‌المصطفی، فعالیت‌ها و دست‌آوردهای علمی و آموزشی آن پرداخت.
عباسی افزود: حوزه‌های علمیه در مکتب اهل‌بیت(ع) همواره رویکرد بین‌المللی داشته است و هم‌اکنون کانون حوزه‌های علمیه، به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در قم تمرکز یافته است. قم در ایران و جهان با وجهه علمی، فرهنگی و آموزشی شناخته می‌شود و جامعه‌المصطفی نیز بخش بین‌المللی این پایگاه به شمار می‌آید.
وی با اشاره به این که امروز جامعه‌المصطفی به عنوان دانشگاه اسلامی معتبر در سراسر جهان برشمرده می‌شود، اذعان کرد: قم در کنار حضور مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، به واسطه حوزه علمیه و جامعه‌المصطفی، وجهه بین‌المللی گسترده‌ای یافته است و باید نگاه بین‌المللی به قم، در همه نهادها و دستگاه‌ها نهادینه شود.
عباسی تصریح کرد: جامعه‌المصطفی از ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های گردشگری سلامت و مذهبی، اندیشکده و پژوهشگاه، گفت‌وگوی ادیان و... برخوردار است که می‌تواند زمینه مناسبی برای تعریف همکاری‌های مشترک به شمار رود.
انتهای پیام

captcha