فعالیت ۲ هزار و ۵۰۰ سازمان مردم‌نهاد در کشور
کد خبر: 3817926
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
سالک خبر داد:

فعالیت ۲ هزار و ۵۰۰ سازمان مردم‌نهاد در کشور

گروه اجتماعی ــ مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان از فعالیت ۲ هزار و ۵۰۰ سازمان مردم‌نهاد(سمن) در کشور خبر داد.

فعالیت 2 هزار و ۵۰۰ سازمان مردم نهاد در کشوربه گزارش ایکنا از اردبیل، سجاد سالک، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان، امروز، 19 خردادماه در نشست با دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد استان اردبیل اظهار کرد: این سمن‌ها در حوزه‌های مختلف در کشور فعال بوده و اقدامات بسیار خوبی در جامعه انجام داده‌اند.

وی از تلاش برای افزایش سمن‌ها در کشور خبر داد و اظهار کرد: طبق استانداردهای جهانی باید برای هر پنج هزار جوان یک سازمان مردم نهاد وجود داشته باشد که برای همین تلاش می‌شود شمار سمن‌ها در کشور تا سال ۱۴۰۰ به چهار هزار سمن افزایش یابد.

سالک خواستار ارتباط بیش از پیش سازمان‌های مردم نهاد با متن جامعه شد و بیان کرد: سمن‌ها باید هر جا که احساس نیاز شد وارد میدان شده و پای کار بیایند و نمونه بارز آن را در سیل اخیر مشاهده کردیم که سازمان‌های مردم نهاد در کمک به هموطنان سیل‌زده نقش بسزایی داشتند.

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: امسال مجمع انتخاباتی سازمان های مردم نهاد بعد از سه سال در کشور برگزار خواهد شد.

سالک با بیان اینکه امسال طرح اعتبار سنجی سمن‌ها با هدف افزایش کیفیت فعالیت آنها اجرا خواهد شد، افزود: این طرح به صورت آزمونه (پایلوت) در استان‌های سمنان و قزوین اجرا خواهد شد و انتظار می‌رود سازمان‌های مردم نهاد در این طرح مشارکت جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: امسال همچنین کارگاه امداد و نجات درسطح ملی برای سمن‌ها برگزار خواهد شد و امیدواریم سه سازمان مردم نهاد فعال از استان اردبیل در این کارگاه ملی حضور داشته باشند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه سال گذشته استان اردبیل در حوزه سمن‌ها یکی از استان‌های فعال و درخشان در کشور بوده است، گفت: توقع و انتظار از این استان بیشتر شده و امیدواریم امسال نیز در ارزیابی‌ها جزو استان‌های فعال و برتر کشور انتخاب شود.

انتهای پیام

captcha