دومین دوره مسابقه شعر حماسه گوهرشاد برگزار می‌شود
کد خبر: 3818569
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

دومین دوره مسابقه شعر حماسه گوهرشاد برگزار می‌شود

گروه ادب ــ دومین دوره مسابقه شعر حماسه گوهرشاد به همت مؤسسه فرهنگی پارسی‌زبانان با همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (راه) برگزار می‌شود.

دومین دوره مسابقه شعر حماسه گوهرشاد برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مؤسسه فرهنگی پارسی‌زبانان دومین دوره مسابقه شعر حماسه گوهرشاد را با همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و در راستای ثبت حماسه ارزشمند مردان و زنانی برگزار می‌کند که در سال ۱۳۱۴ شمسی در مقابل زورگویی‌های رضاخان میرپنج و اربابان غربی‌اش در مسجد گوهرشاد مشهد تحصن کردند و با ایثار جان خویش دست از آرمان‌های دینی خود که همان حجاب و عفاف و تبعیت از روحانیت و اسلام بود، برنداشتند.

شرکت‌کنندگان در انتخاب قالب برای سرودن شعر کلاسیک، ترانه و سرود، نو (سپید و نیمایی) آزاد بوده و هر شرکت‌کننده می‌تواند تا ۳۰ تیرماه ۹۸ پنج اثر برای شرکت در رقابت ارسال کند و شرکت در این فراخوان برای کلیه گروه‌های سنی و مقاطع تحصیلی نیز آزاد است.

ارسال آثار از طریق سایت شاعران پارسی‌زبان به آدرس www.irafta.com بخش تماس با ما امکان‌پذیر بوده و آثار رسیده در کتابی چاپ و منتشر می‌شود. همچنین از ۱۰ نفر از کسانی که بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند، لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام

captcha