حفظ نیم جزء پایانی جزء 30؛ محور اصلی برنامه‌های پیش‌دبستانی فرهنگسرای قرآن
کد خبر: 3821269
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

حفظ نیم جزء پایانی جزء 30؛ محور اصلی برنامه‌های پیش‌دبستانی فرهنگسرای قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر پیش‌دبستانی و مهد قرآن فرهنگسرای قرآن آموزش حفظ نیم جزء پایانی جزء 30 قرآن کریم را محور اصلی برنامه‌های این مجموعه بیان کرد.

محمدمهدی خواجه محمودآباد، مدیر پیش‌دبستانی و مهد قرآن فرهنگسرای قرآن، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ با بیان اینکه آموزش حفظ نیم جزء پایانی جزء 30 قرآن کریم سرلوحه کار آموزش ما در این مجموعه است، اظهار کرد: طبق این برنامه، فراگیران براساس آموزش‌های شنیداری و گفتاری به حفظ آیات می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه پس از یک ماه از آغاز کار سال تحصیلی، آیت‌الکرسی به فراگیران آموزش داده می‌شود، تصریح کرد: قرآن‌آموزان در هر نوبت کاری دو میان‌وعده دارند که هر کدام با دعای سفره آغاز می‌شود و در کنار آموزش این دعا، آغاز و پایان هر نوبت کاری نیز با دعای فرج امام زمان(عج) همراه خواهد بود.
مدیر پیش‌دبستانی و مهد قرآن فرهنگسرای قرآن ادامه داد: در پایان سال تحصیلی نیز به هر یک از فراگیران، گواهینامه پایان دوره از سوی اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی اعطا خواهد شد.
خواجه‌محمودآباد بیان کرد: در بحث آموزشی ــ تربیتی نیز موضوع آموزش فراگیران بر اساس مجموعه کتب منتخب آموزش و پرورش انجام می‌شود و آموزش‌های لازم بر اساس این کتب در حد سن فراگیران خواهد بود؛ یعنی آموزش‌ها در حد سن فراگیران و در مورد مسائل مختلفی همچون علوم، ریاضی، مفاهیم و آموزش خواندن و نوشتن ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه برای فعال شدن ذهن فراگیران و پویایی لازم ایشان جهت فراگرفتن مسائل آموزشی، اقدام به آموزش جدول سودوکو برای ایشان می‌شود، افزود: در ادامه نیز آموزش‌های مختلفی همچون ساعت، خلاقیت، کلاژ و کاردستی در طول سال تحصیلی در اختیار فراگیران قرار می‌گیرد.
مدیر پیش‌دبستانی و مهد قرآن فرهنگسرای قرآن بیان کرد: یکی از شاخص‌های ویژه پیش‌دبستانی فرهنگسرای قرآن که منحصر به فرد است، آشنایی فراگیران با 60 مناسبت ملی و مذهبی در طول سال تحصیلی است که این مناسبت‌ها از طریق رنگ‌آمیزی کاربرگ مربوطه، در ذهن ایشان ماندگار خواهد شد.
یادآور می‌شود علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به پیش‌دبستانی فرهنگسرای قرآن (فاطر) مراجعه کنند یا با شماره 55789904 تماس بگیرند.
انتهای پیام

captcha