رسانه؛ مهم‌ترین منبر تبلیغ اسلام
کد خبر: 3821514
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
یادداشت وارده/

رسانه؛ مهم‌ترین منبر تبلیغ اسلام

گروه فرهنگی ــ یک فعال رسانه‌ای در یادداشت خود منبر رسانه را مهم‌ترین منبع تبلیغ دین معرفی کرده و گفته است: در استانی که چندین حوزه علمیه وجود دارد نباید شبهات طراحی شده، بدون پاسخ پرمعنا رها شوند، زیرا همین شبهات بی‌پاسخ باعث بسیاری از کدورت‌ها و دوقطبی شدن جامعه می‌شوند.

در حال حاضر هرچه اسلام را خشن و بد معرفی کند، برای رسانه‌های غربی ارزش خبری دارد. این یعنی رسانه‌های اسلامی تکلیف دارند هر رویدادی که زیبایی‌های اسلام را معرفی می‌کند آن را خبری و رسانه‌ای کنند. وقتی مسلمانان اسلام را تبلیغ نمی‌کنند، دشمنان کار تبلیغ اسلام تحریف‌شده را در پیش می‌گیرند و این سرآغاز بدبختی کشورهای اسلامی است. امروز آرامش، پیشرفت و نفوذ ما در جهان منوط به شکست پروژه اسلام‌هراسی است.

تبلیغ اسلام فقط برعهده سازمان تبلیغات اسلامی نیست، بلکه هرکه نام مسلمانی دارد ضمن شناخت اسلام، باید آن را تبیین کند. تلفن همراه، عکس‌ها و پیام ما در شبکه‌های مجازی باید یک خط قرمز داشته باشد و آن اینکه چهره اسلام را بد معرفی نکند.

حتی اگر صرفاً دنبال منافع ملی باشیم چاره‌ای جز تبلیع اسلام نداری،؛ زیرا سلطه‌گران برای منافع خودشان بهترین گزینه را در اسلام‌هراسی می‌دانند. با این‌ کار هم منابع کشورهای اسلامی را غارت می‌کنند و هم حجاب قلب مردم اروپا و دیگر ملل جهان برای پذیرش اسلام می‌شوند تا باب مهربانی و صلح با مسلمانان بسته شود.

از طرفی مدارس دینی و حوزه‌های علمیه که به‌ صورت تخصصی در کار تبلیغ اسلام‌اند، باید منبر رسانه را مهم‌ترین منبر خود بدانند؛ در استانی که چندین حوزه علمیه وجود دارد نباید شبهات طراحی شده، بدون پاسخ زیبا و پرمعنا رها شود، زیرا همین شبهات بی‌پاسخ باعث بسیاری از کدورت‌ها و دوقطبی شدن جامعه است.

نجات ما در تبلیغ اسلام است و بهترین راه تبلیغ، عمل و رفتار ماست.

یادداشت از احمد ملاشاهی، فعال رسانه‌ای و معاون سابق خبر صداوسیمای سیستان و بلوچستان

انتهای پیام

captcha