درک نیازهای جامعه؛ تضمین موفقیت کسب و کارهای نوپا
کد خبر: 3821559
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
مدرس دوره‌های مدیریت اسلامی تصریح کرد:

درک نیازهای جامعه؛ تضمین موفقیت کسب و کارهای نوپا

گروه اقتصاد ــ مدرس دوره‌های مدیریت اسلامی و کسب و کار‌ها‌ی نوپای اسلامی گفت: استفاده از تکنولوژی روز در کنار درک نیاز‌های جامعه و پدید آوردن ایده‌های تازه، از جمله نکاتی است که برای راه‌اندازی کسب و کاری نو اهمیت دارد.

درک نیازهای جامعه؛ تضمین موفقیت کسب و کارهای نوپابه گزارش ایکنا؛ کسب و کار‌های نوپا و به تعبیری استارت‌آپها، به دنبال بهره‌گیری از فرصتی که فناوری‌ها و امکانات قرن بیست‌و‌یکم در اختیارشان قرار داده هستند تا دنیای فعلی را تغییر دهند و دنیای جدیدی بسازند. در تبیین اصول کسب و کار خوب هم این موارد به چشم می‌خورد و مطرح می‌شود. بهره‌گیری از دانش و خلاقیت افراد، تولید به هنگام، تفکر ناب، آموختن تفاوت بین فعالیت‌های ارزش‌آفرین و اتلاف‌کننده، ارائه محصولی با کیفیت و ... در ذیل مهم‌ترین اصول کسب و کار نوپای خوب قرار می‌گیرد. با این حال، این نکته که در دنیای کسب و کار امروز چه نکاتی بیشتر مورد توجه است نیز اهمیت دارد.
 
فرزاد امیر، مدرس کسب و کار تجارت و فارغ‌التحصیل دکترای مدیریت اجرایی، گرایش تخصص قرارداد‌ها و مذاکرات تجاری از فرانسه است و در سازمان مدیریت صنعتی و نیز در مرکز تحقیقات صنعتی تهران، تدریس می‌کند. وی درباره مسئله اشاره شده و اینکه امروزه در کسب و کار‌های دنیا چه نکاتی بیشتر مورد توجه است، چنین بیان کرد: استفاده از تکنولوژی روز، درک نیاز‌های جامعه و نیز پدید آوردن ایده‌های تازه، از جمله نکاتی است که برای راه‌اندازی کسب و کاری نو اهمیت دارد.

این مدرس کسب و کار تجارت درباره ویژگی کارآفرین موفق،‌ گفت: یک کارآفرین باید شایستگی‌ها و توانمندی‌هایی داشته باشد و بتواند آن‌ها را به خوبی و در جای مناسب به کار گیرد. این فرد باید بتواند توانمندی‌های خود را در طراحی ایده روی کاغذ بیاورد و به صورت طرح و برنامه به دنبال اجرای آن باشد. یک کارآفرین موفق باید شخصیتی چند کاربری داشته باشد و از علوم گوناگون همچون اقتصاد، مدیریت، روانشناسی و مدیریت استراتژیک به خوبی بهره گیرد و بتواند کسب و کاری را راه‌اندازی کند، همچنین ایده خوبی داشته باشد تا بتواند کارآفرین موفقی باشد.

وی با اشاره به رعایت اصول و قواعد اسلامی در کسب و کار‌ها و اینکه در دانشگاه‌ها چقدر به اصول و قواعد اسلامی کسب و کار توجه می‌شود، گفت: در ارائه اصول مدیریت و کسب و کار‌های تجاری در دانشگاه‌های کشور، به تازگی توجه بیشتری به اصول و قواعد اسلامی می‌شود و به سمت اسلامیزه شدن این علوم پیش می‌روند؛ اگرچه به صورت تخصصی نیست و هنوز نگاه عمیقی به این مسئله نشده، اما امیدوارم راه جدیدی در این زمینه گشوده شود.

فرزاد امیر همچنین قرار است در دوره‌های آموزشی مدیریت اسلامی که از سوی مرکز رشد واحد‌های فناور هنر‌های قرآنی جهاددانشگاهی برگزار می‌شود و چهار درس حقوق تجارت، مدل‌های کسب و کار، کارآفرینی و اصول و فنون مذاکره را تدریس کند.
 
وی در تبیین جزئیات دوره‌های آموزشی مدیریت اسلامی، گفت: این دوره به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که بتواند خدمت‌رسانی خوبی در رویکرد کسب و کار‌های اسلامی انجام دهد. افرادی که مدرسان و مجریان این طرح هستند با ریزبینی بیشتری به برگزاری دوره نگاه می‌کنند و افرادی که در این دوره‌ها شرکت خواهند کرد، از وضعیت جامعه آگاهی دارند و می‌خواهند کسب و کارشان اسلامی و حلال باشد و به خوبی بتوانند در این زمینه پیش روند.

وی افزود: در بسیاری از موارد اصول کسب و کار اسلامی از سوی بنگاه‌های دولتی رعایت نمی‌شود، امید است با برگزاری این دوره افرادی که می‌خواهند در این حیطه فعالیت کنند، این موضوع را به خوبی درک کنند و کسب و کار خیر و حلال داشته باشند.

انتهای پیام
captcha