شرکت ۱۲۳ دانشجوی پیام‌نور آذربایجان غربی در اردوهای راهیان‌نور
کد خبر: 3822478
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
در سال گذشته صورت گرفت؛

شرکت ۱۲۳ دانشجوی پیام‌نور آذربایجان غربی در اردوهای راهیان‌نور

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه پیام‌‌ نور آذربایجان غربی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور همواره در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی پیشگام است، افزود: سال گذشته ۱۲۳ دانشجو از سراسر استان در اردوهای راهیان‌نور شرکت کردند.

شرکت ۱۲۳ دانشجوی پیام نور آذربایجان غربی در اردوهای راهیان نور

کامران جباری، رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه تاریخچه دانشگاه پیام‌نور قبل از انقلاب باز می‌گردد، اظهار کرد: قبل از انقلاب سه مرکز در استان داشتیم که شامل ارومیه، خوی و نقده بودند.

وی ادامه داد: درحال‌حاضر ۱۸ مرکز واحد مستقر در استان فعالیت دارند که ۸ مرکز در ارومیه، خوی، ماکو، نقده، بوکان، شاهین‌دژ، میاندوآب و مهاباد بوده و ۲۲ هزار دانشجو در ۷۶ رشته مقطع کارشناسی درحال‌تحصیل بوده و بیش از ۲۲۰۰ نفر دانشجو نیز در ۳۲ رشته کارشناسی ارشد بیشتر در مراکز تحصیل می‌کنند.

جباری با اشاره به اینکه آزمایشگاه‌های بسیار پیشرفته‌ای در این دانشگاه وجود دارد، افزود: آزمایشگاه‌ها از امکانات خوبی برخوردار است و از نظر امکانات و تجهیزات آزمایشی جز واحدهای نمونه کشور به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: ۱۶۵ عضو هیئت علمی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۲ استادتمام و ۸ دانشیار و بیش از ۷۰ استادیار و مابقی نیز مربی هستند و تمامی مربیان دانشجوی دکتری هستند.


رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو درحال‌حاضر به دو شکل اتفاق می‌افتد که یک شیوه قدیمی به‌صورت آموزش‌های نیمه‌حضوری بوده و هیچ اجباری برای حضور در کلاس‌ها وجود ندارد و کلاس‌هایی نیز به‌صورت الکترونیکی LMS برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه به‌دنبال توسعه فیزیکی نیست، تصریح کرد: واحد جدیدی ایجاد یا تاسیس نخواهد شد و در تلاش هستیم تا زیرساخت‌های الکترونیکی را گسترش دهیم.

جباری گفت: در دانشگاه پیام نور هیچ دانشجویی به خاطر عدم توانایی پرداخت شهریه، از تحصیل محروم نمی‌شود و در راستای پذیرش دانشجو، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت سنجش یا به‌صورت حضوری در مراکز استان تا ۶ شهریور نسبت به ثبت‌نام در مقطع کارشناسی برای مهر ۹۸ اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی باید دانشجومحور باشند، گفت: کار فرهنگی که به این صورت برگزار شده و دانشجویان مشارکت داشته باشند، بسیار بهتر خواهد بود و بازخورد خوبی نیز به‌دنبال خواهد داشت.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی اظهار کرد: در دانشگاه‌ها علاوه بر آموزش به دانشجویان، بر روی بارآوری دینی دانشجویان نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم و دانشگاه پیام نور همواره در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی پیشگام است و سال گذشته ۱۲۳ دانشجو از سراسر استان در اردوهای راهیان نور شرکت کردند.
انتهای پیام

captcha