تشییع پیکر ۱۵۰ شهید گمنام بر روی دستان تهرانی‌ها
کد خبر: 3822804
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
از مقابل دانشگاه تهران صورت گرفت؛

تشییع پیکر ۱۵۰ شهید گمنام بر روی دستان تهرانی‌ها

گروه جهاد و حماسه ــ پیکر مطهر ۱۵۰ شهید هشت سال دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی امروز ششم تیرماه از مقابل دانشگاه تهران تشییع شد.

پیکر ۱۵۰ شهید گمنام تشییع شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ آئین تشییع پیکر مطهر ۱۵۰ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس امروز، ششم تیرماه، از مقابل دانشگاه تهران واقع در خیابان انقلاب اسلامی برگزار شد. در ابتدای مراسم یکی از رزمندگان دفاع مقدس درباره ایثار و فداکاری شهدا سخن گفت و تأکید کرد: ملت ایران به آرمان‌های آنها وفادار است و راه آنها را ادامه خواهد داد.

در ادامه مهدی رسولی، مداح اهل بیت عصمت و طهارت، به نوحه‌خوانی پرداخت. وی در بخشی از مداحی خود بیان کرد که ملت ایران راه سازش با دشمنان را پیش نخواهد گرفت.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: وظیفه ماست که راه شهدا را ادامه می‌دهیم، چون آنها عظمت آفریدند. امام جعفر صادق(ع) می‌فرماید: خداشناسی، دین‌شناسی، شناخت ایمان و وظیفه برای سلوک، وظیفه مسلمانان است که شهدا به خوبی از عهده آن برآمدند. شهدا به خوبی وظیفه خود را شناختند. آنها جان و سرمایه خود را در راه خدا فدا کردند تا بهشت را به دست آورند.

وی افزود: همه شهدای کربلا برای ما عزیز هستند. شهدای ما نیز بسیار عزیز هستند، چون هم دشمن‌شناس بودند و هم دشمن‌ستیز. آنها به ما یاد دادند که دشمن امروز را بشناسیم. به برکت مقتدای امام بصیرت‌آفرینمان، امام خامنه‌ای، به ما نشان دادند که ما می‌خواهیم و می‌توانیم. شهدای دفاع مقدس به فرمان امام راحل به جنگ رفتند. امروز هم امام خامنه‌ای به ما می‌گوید که در همه بخش‌ها برتری با ایرانیان است.

رئیسی ادامه داد: امروز از کشورهای منطقه و بخشی از آفریقا پیام انقلاب را درک کرده‌اند. هر جا مبارزه با استکبار وجود دارد به خاطر سیاست‌های راهبردی ایران است. شهدا به ما آموختند که آنچه برای ما عزت شده مذاکره نیست، بلکه مقاومت است؛ هر چند برخی‌ها می‌خواهند چیز دیگری بگویند. سرنگونی پهباد آمریکا نشان داد که ملت ایران آمادگی دارد تا دشمن را شکست دهد. شهدا می‌گویند که مردم، نگذارید ارزش‌ها تنها بمانند. این خواسته همه شهداست. پیام شهدا پیام عزت و افتخار است که با ایستادگی و اطاعت از فرامین رهبر انقلاب حاصل می‌شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: همه بدانید که خدا از خون شهیدان نمی‌گذرد، چون متصل به خون امام حسین(ع) و ثارالله است. جریان امروز هم متصل به همان ثارالله است. درخت انقلاب از خون شهدا تنومند شده است. پس افرادی که خلاف آرمان‌های شهدا فکر می‌کنند بدانند که شهدا به آنها اجازه رسیدن به خواسته‌شان را نمی‌دهند. با اطمینان می‌گویم که آینده انقلاب بسیار روشن است، چون خون شهدا انقلاب را آبیاری کرده است. در ضمن مفسدان در این انقلاب هیچ جایی نخواهند داشت و ما با ایستادگی پیروز خواهیم شد.

در پایان این مراسم، که با خیل عظیم مردم برگزار شد، پیکر مطهر این عزیزان به سمت معراج شهدا تشییع شد.

انتهای پیام

captcha