موقوفات اشتغالزا می‌شوند
کد خبر: 3823098
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

موقوفات اشتغالزا می‌شوند

گروه اجتماعی ــ معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف‌ با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در موقوفات با توجه به ویژگی‌های هر منطقه و با بهره‌گیری از اعتبارات ملی و استانی صورت می‌گیرد، گفت: یکی از رویکردهای امسال شناسایی ظرفیت‌های موقوفات و بهره‌وری از آن در راستای درآمدزایی و اشتغالزایی است.

موقوفات اشتغالزا می‌شوندمهدی پندار، معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: حفظ موقوفات اولویت اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است.
وی با بیان اینکه اجرای نیات واقف نباید متوقف شود، افزود: یکی از رویکردهای امسال شناسایی ‌و ظرفیت‌های موقوفات و بهره‌وری از آن است.
معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه تمام تلاش خود را در راستای جذب سرمایه‌گذاران در موقوفات و بهره‌وری از آن‌ها به کار می‌گیرد.
پندار ادامه داد: اوقاف خراسان جنوبی نیز با همکاری دیگر نهادها در حوزه کشاورزی در موقوفات وارد عمل شده است.
وی با بیان اینکه موقوفات خراسان جنوبی قابلیت بهره‌برداری در حوزه دامپروری و پرورش دام‌های مولد را نیز دارند که تلاش می‌کنیم در این عرصه وارد شویم، افزود: سرمایه‌گذاری در موقوفات باتوجه به ویژگی‌های هر منطقه و با بهره‌گیری از اعتبارات ملی و استانی صورت می‌گیرد.
معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه موقوفات در حوزه گردشگری نیز باید فعال شوند، تصریح کرد: باید ببینیم سهم موقوفات با این دارایی‌های فیزیکی قابل توجه در تولید ناخالص داخلی چه اندازه است.
پندار ادامه داد: باید سهم موقوفات در ایجاد اشتغال، رفاه، دور زدن تحریم‌ها، صرفه‌جویی ارزی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را بیشتر کنیم.
وی یادآور شد: موقوفات از پتانسیل‌های بسیاری برخوردار هستند که باید در سال جاری سعی می‌کنیم به این پتانسیل‌ها توجه کرده و ایجاد اشتغال و درآمدزایی از آنان داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha