ثبت نام ۱۰۰۰ اثر در بخش تئاتر دهمین جشنواره بین‌المللی «سیمرغ»
کد خبر: 3823225
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

ثبت نام ۱۰۰۰ اثر در بخش تئاتر دهمین جشنواره بین‌المللی «سیمرغ»

گروه هنر ــ از میان ۴۴۰۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه دهمین جشنواره بین‌المللی «سیمرغ» و مشارکت ۱۳۷۰۰ نفری شرکت‌کنندگان، ۱۰۰۰ اثر در بخش تئاتر برای شرکت در جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دهمین جشنواره سیمرغ؛ از میان تمام آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۱۰۰۰ اثر برای حضور در این دوره از جشنواره آثار خود را در بخش تئاتر به ثبت رسانده‌اند که در مقایسه با دوره گذشته رشد قابل توجهی داشته است. در رشته‌های نمایشنامه نویسی ۲۰۰ اثر، نمایشنامه خوانی ۱۰۰ اثر، تئاتر صحنه‌ای ۱۸۷ اثر، تئاتر خیابانی ۶۴ اثر، استندآپ کمدی ۱۶۱ اثر، مجری‌گری ۲۱۶ اثر و تحقیق و پژوهش ۷۲ عنوان اثر در بخش تئاتر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
یادآور می‌شود، شرکت‌کنندگان بخش‌های آزاد ویژه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت در تمام رشته‌های تئاتر شامل تئاتر صحنه‌ای و خیابانی، نمایشنامه خوانی، نمایشنامه نویسی، استندآپ کمدی و اجرا (مجری گری) آثار خود را به ثبت رسانده‌اند. در بخش فرهنگ سلامت ویژه دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور شرکت کنندگان تنها در رشته‌های تئاتر صحنه و خیابانی، نمایشنامه نویسی و استندآپ کمدی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
همچنین علاقه‌مندان و شرکت کنندگان در بخش آزاد ویژه اعضای هیئت علمی، کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی و جامعه پزشکی کشور تنها در رشته «نمایشنامه نویسی» از بخش تئاتر شرکت و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.
جشنواره بین‌المللی «سیمرغ» با شعار «سالم زیستن، هنر است» در پنج بخش تئاتر، فیلم، ادبی، هنر‌های تجسمی و موسیقی، تابستان سال جاری در شهر تهران برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
captcha