لزوم ارائه روش‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه
کد خبر: 3823668
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵

لزوم ارائه روش‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه

گروه اجتماعی - فرماندار لاهیجان تصریح کرد: با نمایاندن مفهوم حجاب و عفاف، آراستگی، آزادی زنان و امنیت اجتماعی در سایه عفاف و حجاب و ارائه روش‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، زنان به گوهر وجودی خود خواهند رسید.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ سید اسماعیل میرغضنفری‌،‌ فرماندار شهرستان لاهیجان امروز،‌ 10 تیرماه در کارگروه عفاف و حجاب،‌ اظهار کرد:‌ شهرستان لاهیجان با توجه به پیشینه کهن فرهنگی و مذهبی باید در ارائه الگوهای حجاب و عفاف نمونه باشد.

وی افزود: ذات مردمان کشور ایران با مسائل دینی آمیخته است، اما بنا به دلایلی این حدود الهی در جامعه کمرنگ شده و می‌طلبد جهت اصلاح پوشش خارج از عرف، از قوه قهریه بپرهیزیم و اولویتمان گام‌های فرهنگی باشد تا چهره رحمانی اسلام برای همگان آشکار شود.

فرماندار لاهیجان حجاب را حکم خدا دانست که نباید آن را کوچک شمارد و عنوان کرد: در همه ادیان الهی حجاب به عنوان یک نماد برتر می‌باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برخورد با بدحجابی باید با رویکرد اخلاقی و حفظ کرامت انسانی و به دور از هرگونه افراط و تفریط صورت گیرد، تصریح کرد: با نمایاندن مفهوم حجاب و عفاف، آراستگی، آزادی زنان و امنیت اجتماعی در سایه عفاف و حجاب و ارائه روش‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، زنان به گوهر وجودی خود خواهند رسید.

وی ادامه داد: حجاب ریشه در مسائل فرهنگی دارد و وقتی پذیرفتیم در دایره نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم می‌بایست آموزه‌های دینی آن را هم بپذیریم.

میرغضنفری با اشاره به تعبیر شهید مطهری مبنی بر اینکه حجاب محدودیت نیست،‌ یادآور شد: عفاف و حجاب فرصتی است تا بانوان بتوانند در عرصه‌های گوناگون اجتماعی در عین مصونیت ورود کنند.

وی براساس آموزه‌های دینی عفاف  را یک اعتقاد درونی دانست و خاطرنشان کرد:‌ عفاف در حجاب و پوشش بانوان تجلی پیدا می‌کند و لذا این دو توامان تاثیرگذار خواهند بود.

فرماندار لاهیجان متذکر شد: مقام معظم رهبری بارها و بارها به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی اشاره کردند و امروز این خطر جامعه اسلامی ما را تهدید می‌کند و اگر غافل بمانیم چیزی جز شکست عایدمان نمی‌شود.

وی شهرستان لاهیجان را جزو مناطق گردشگرپذیر دانست و اضافه کرد:‌ بومی ساختن برخی قوانین می‌تواند به ما کمک کند تا از ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی پیشگیری کنیم.

انتهای پیام

captcha