واژگونی؛ ۵۳ درصد از حوادث ترافیکی و تصادفات در کرمان
کد خبر: 3823679
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۱

واژگونی؛ ۵۳ درصد از حوادث ترافیکی و تصادفات در کرمان

گروه اجتماعی ــ فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به اینکه عمده حوادثی که در سال گذشته در جاده‌های استان کرمان حادث شده واژگونی است، گفت: ۵۳ درصد از حوادث ترافیکی و تصادفات واژگونی است و علت عمده این واژگونی عدم توجه به جلو است.

به گزارش ایکنا از کرمان، علی‌اکبر نصیری، فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان، دیروز، 10 تیر در نشست خبری به‌مناسبت آغاز طرح تابستانه پلیس گفت: طرح تابسته پلیس راه از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه می‌یابد و در این طرح ۱۲۰ تیم گشتی و ۴۰۰ نفر نیرو حضور دارند.

وی افزود: در طول مسیر راه‌ها، پلیس راه با تجهیزاتی که در اختیار داریم مانند دوربین‌های کنترل سرعت دستی و هوشمند که با همت راهداری استان فعال شده‌اند با متخلفان برخورد خواهد کرد.

نصیری بیان کرد: ۱۳۴ دوربین تخلفات سرعت هوشمند در جاده‌های شمال استان کرمان نصب شده که ۹۰ دوربین آنها فعال است و میانگین سرعت بین پایه‌های دوربین‌ها محاسبه می‌شود و انشاءالله با به‌کارگیری تجهیزات و امکانات بتوانیم تابستان ایمن‌تری از سال گذشته داشته باشیم.

فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان تصریح کرد: سال گذشته در بازه سه ماه تابستان برابر آمار پزشک قانونی استان کرمان، ۱۴۲ نفر در طول جاده‌های استان در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند و همچنین یک‌هزار و ۱۶۵ نفر مجروح و روانه بیمارستان شده‌اند.

نصیری اظهار کرد: اگر در سه ماه تعصیلات تابستان که جزء روزهای پر پیک و تردد محسوب می‌شود، شهروندان و رانندگان به قوانین و مقررات در حین رانندگی عمل نکنند جزء پرحادثه‌ترین ماه‌های سال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عمده حوادثی که در سال گذشته در جاده‌های استان کرمان حادث شده واژگونی است، گفت: ۵۳ درصد از حوادث ترافیکی و تصادفات واژگونی است و علت عمده این واژگونی عدم توجه به جلو است.

فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان بیان کرد: یکی دیگر از عوامل کم‌توجهی رانندگان به جلو خستگی و خواب‌آلودگی است متاسفانه بعضی از رانندگان تنها به مبدأ و مقصد فکر می‌کنند و بر اساس استاندارد موجود به ازای هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه باید استراحت انجام شود.

نصیری با اشاره به اینکه ۵۰ تا ۶۰ درصد حوادث در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، تأکید کرد: سفرهای داخل استان کرمان با اینکه کوتاه‌اند اما پرحادثه هستند و جاده کوهپایه، هفت‌باغ در شهر کرمان، دلفارد در شهرستان جیرفت، دارزین به سمت جیرفت جزء پرحادثه‌ترین محورهای کوتاه هستند.
انتهای پیام

captcha