باید از تجربه محرم و فاطمیه برای افزایش کارکردهای دهه کرامت استفاده کنیم
کد خبر: 3824003
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

باید از تجربه محرم و فاطمیه برای افزایش کارکردهای دهه کرامت استفاده کنیم

صالحی با بیان‌اینکه در همه ملت‌ها، ادیان‌ و مذاهب مناسب‌هایی وجود دارد، گفت: باید از تجربه مناسبت‌های مربوط به سوگواری در ارتقای کارکردهای دهه‌های شادی و سرور استفاده کنیم که البته این موضوع نیازمند مرور زمان و انباشت تجربه‌ها است.

به گزارش ایکنا؛ شبستان نوشت: «سیدعباس صالحی» در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت که امروز (سه‌شنبه، ۱۱ تیرماه) برگزار شد، با بیان اینکه بهره‌وری از فرصت‌های اجتماعی در همه ملت‌ها، ادیان و مذاهب وجود دارد، گفت: در جامعه اسلامی به طور عام و در جامعه شیعی به طور خاص زمان‌های مقدسی وجود دارند که می‌توان بهره‌مندی‌های بیشتری از آنها برد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در رابطه با زمان‌های مقدسی که مرتبط با سوگواری هستند در طول 14 قرن و بر اثر مرور زمان و انباشته کردن تجربه، توانسته ایم روش‌های استفاده از این فرصت‌ها را ارتقا دهیم.

وی اضافه کرد: روزهای تعطیل سوگ و عید در تقویم رسمی کشور به ترتیب هشت و هفت روز هستند، این در حالی است که از زمان‌های مقدس سوگ به خوبی استفاده شده است، اما از اعیاد استفاده‌ای که باید، صورت نگرفته و جای کار بسیار دارد. تعیین و بزرگداشت دهه‌های کرامت، ولایت و امامت که دهه‌های سرور هستند، به مرور زمان می‌تواند موجب استفاده بهتر از زمان‌های مقدس سرور و عید شود.

صالحی در ادامه بیان کرد:‌ محرم، صفر و فاطمیه در حوزه‌های معرفتی و بصیرت‌افزایی کارکردهای خود را دارند و اگر بخواهیم دهه کرامت همین کارکردها را داشته باشد، باید از تجربه مناسبت‌های مربوط به سوگواری در ارتقای کارکردهای دهه‌های سرور استفاده کنیم که البته این موضوع نیازمند مرور زمان و انباشت تجربه‌ها است.

وی یادآور شد: دهه‌های سوگ مردم را به افراد کنش‌گر تبدیل کرده‌اند، بنابراین باید تلاش کنیم دهه‌های سرور نیز مردم را به افرادی کنش‌گر تبدیل کند.

انتهای پیام/

captcha