تبیین مفاد بیانیه گام دوم رسالت ویژه ائمه‌جمعه است
کد خبر: 3824091
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

تبیین مفاد بیانیه گام دوم رسالت ویژه ائمه‌جمعه است

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی خطاب به ائمه‌جمعه گفت: باید موارد مطروحه در بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان درس و منبر و خطبه از سوی ائمه‌جمعه مطرح و برای مردم تبیین شود.

تبیین مفاد بیانیه گام دوم انقلاب برای مردم رسالت ویژه ائمه جمعه است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی، روز گذشته، ۱۱ تیرماه در گردهمایی ائمه جمعه استان، با تأکید بر ضرورت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از سوی ائمه‌جمعه، اظهار کرد: ما باید بیانات رهبری در این بیانیه در موضوعات مختلف را در فرصت‌ها و مناسبت‌های مختلف برای مردم تبیین کنیم.

وی با اشاره به سه محور همت‌ها، برکت‌ها و غفلت‌ها در بیانیه گام دوم، افزود: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ابتدا همت‌های بلند موجود در انقلاب و نظام اسلامی را مطرح کرده، سپس برکت‌ها را مطرح می‌کنند و در پایان به تمدن‌سازی منتج می‌شود.

یعقوبی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه تأکید دارند که سمت‌وسوی همت‌ها باید به جهت تمدن‌سازی حرکت کند؛ یعنی با توجه به تجربه چهل‌ساله هر کاری که در نظام می‌کنیم باید به سمت این قله بلند باشد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی با بیان اینکه برانگیختن همت‌ها و جهت‌دهی به همت جوانان از تأکیدات رهبری در این بیانیه است، افزود: همت بلند مسئولان برای سازندگی این کشور، بسیج سازندگی، اردوهای جهادی و ... همه از مصادیق همت‌هایی است که رهبری در بیانیه ذکر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اوج بلندهمتی انقلاب اسلامی و ملت ایران را در این جملات می‌بینیم، ادامه داد: بخش مهمی از این بیانیه به این موضوع معطوف است که بلندهمتی را در ملت ایران نهادینه کنیم.

یعقوبی بیان کرد: بخش دوم این بیانیه برکت‌های انقلاب است و انقلاب بر اساس همت مردان مرد برکات فراوانی داشته است.

وی افزود: افزایش عیار معنویت، پیشرفت‌های اقتصادی، عدالت در توزیع امکانات در کشور، مشارکت مردم در کارهای خیر و مسابقه در خدمت‌رسانی، حمایت از نیازمندان برخی از برکت‌های انقلاب و نظام اسلامی هستند که رهبری به آن‌ها اشاره داشته‌اند.

ضرورت ارتباط با آمریکا از مصادیق تحلیل‌های غلط روشنفکرنماها است
یعقوبی با بیان اینکه بخش سوم این بیانیه شامل غفلت‌ها است، تصریح کرد: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرده‌اند که از حمایت محرومان و نفوذ نفوذی‌ها غفلت نکنید.

وی بیان کرد: رهبری تأکید دارند که از تحلیل‌های غلط روشنفکرنماها غافل نشوید و اینکه اکنون برخی می‌گویند اگر ما به آمریکا متصل نشویم بی‌چاره می‌شویم از مصادیق تحلیل‌های غلط است.

یعقوبی با اشاره به اینکه عیار معنویت و اخلاق در این انقلاب بالا رفت، افزود: چند عامل باعث شد عیار معنویت و اخلاق در کشور ما بالا برود که نخستین عامل پدیده مبارک وجود امام(ره) و سخنان و سیره این عارف وارسته جدای از مادیات بود.

وی اظهار کرد: عدم وابسته بودن امام راحل به مظاهر و پدیده‌های دنیوی باعث شد معنویت و اخلاق در جامعه دینی ما افزایش یابد.

یعقوبی با اشاره به اینکه دومین عامل ارتقای عیار معنویت در کشور ایمان مردم و فطرت مذهبی این ملت بود، گفت: زمینه‌های ایمانی و دینی مردم عامل دوم گسترش معنویت و اخلاق در جامعه محسوب می‌شود.

وی سومین عامل ارتقای عیار معنویت در کشور را مجاهدانی دانست که در میدان‌های سخت مبارزه کردند، افزود: از سوی دیگر وقتی پیکر شهدا بازمی‌گشت برخورد خانواده‌های شهدا با این پدیده و شکر کردن خداوند برای شهادت فرزندانشان زمینه‌های ارتقای معنویت و اخلاق را در کشور فراهم کرد.

یعقوبی با اشاره به اینکه مساجد و دعاها، اعتکاف و این‌گونه موارد هم در رشد معنویت مؤثر بودند، ادامه داد: پیاده‌روی اربعین از دیگر عوامل ارتقای عیار معنویت و اخلاق در کشور محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی خطاب به ائمه جمعه گفت: باید این موارد مطروحه در بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان درس و منبر و خطبه از سوی ائمه جمعه مطرح شود.

وی اظهار کرد: این بیانیه سوژه‌های مناسب و مایه‌های والایی برای سخن دارد که باید از سوی ائمه جمعه برای مخاطبان و مردم مطرح و تبیین شود.
انتهای پیام

captcha