«مدرسه تابستانی نشاط و تعالی» ویژه فرزندان کارکنان شهرداری
کد خبر: 3824113
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

«مدرسه تابستانی نشاط و تعالی» ویژه فرزندان کارکنان شهرداری

کانون خبرنگاران نبأ ــ برای یازدهمین سال متوالی، سازمان بسیج شهرداری تهران در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان طرح بزرگ «مدرسه تابستانی نشاط و تعالی» را ویژه فرزندان کارکنان شهرداری تهران برگزار می‌کند.

مجتبی سالک رازی، مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ گفت: تابستان امسال برای یازدهمین سال متوالی، سازمان بسیج شهرداری تهران در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان طرح بزرگ «مدرسه تابستانی نشاط و تعالی» را ویژه فرزندان کارکنان شهرداری تهران برگزار می‌کند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های اردویی و آموزشی از 22 تیرماه به مدت هفت هفته توسط 33 حوزه تابعه سازمان بسیج شهرداری تهران برگزار می‌شود، بیان کرد: با توجه به اثرگذاری و بهره‌گیری فرزندان از آموزه‌های دینی و قرآنی و انس بیشتر با اهل ‌بیت(ع) به ازای هر 80 نفر از ثبت‌ نام ‌کنندگان یک نفر از مبلغان برادر و خواهر که از دانش‌آموختگان حوزه‌های علیمه و آشنا به امور تربیتی هستند به همراه تعدادی از مربیان کارآزموده تربیتی برادر و خواهر به‌منظور نظم و انسجام‌بخشی هرچه بیشتر میان فرزندان، مبلغان و مربیان در جهت سهولت آموزش معنویات دینی در کنار یک کار تفریحی و اردویی سالم، انتخاب شده‌اند.
سالک رازی اظهار کرد: این طرح در هفت هفته متوالی به ترتیب با عناوین هفته علمی و فناوری، تفریح و سرگرمی، آموزش و مهارت‌آموزی، معنویت، مقاومت و ایثار، اردو فرصتی برای زندگی، خانواده موفق ایرانی و اختتامیه، برنامه‌ریزی شده است.
مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران با توجه به لزوم آموزش و یادگیری هرچه بهتر مسائل دینی و آموزه‌های قرآنی در قالب برنامه‌های شاد و تفریحی، بیان کرد: در برگزاری این طرح طوری برنامه‌ریزی شده که دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به‌صورت جداگانه و با تفکیک جنسیتی، در طول برپایی طرح، از آغاز به همراه مبلغان و مربیان مربوطه در این اردوها شرکت دارند که از مهم‌ترین اهداف تربیتی که به‌صورت عملی در این طرح ملموس است، آموزه‌هایی از قصص قرآن کریم، احترام به والدین، پرهیز از دروغ و غیبت برای مقاطع تحصیلی ابتدایی و همچنین مباحث مربوط به مهدویت و سواد رسانه‌ای، جوان تراز انقلابی و ... برای مقاطع متوسطه است.
 
وی فرهنگ‌سازی و الگوپذیری از سبک زندگی قرآنی، معنویات و فضایل دینی را راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه و مهم‌تر از آن خانواده‌ها دانست و گفت: در این طرح، یک برنامه ویژه‌ خانواده‌محور به‌صورت اردو نهادینه شده که شامل حضور پدر و پسر، همچنین حضور مادر و دختر با هدف ایجاد انس و الفت بیشتر بین خانواده‌ها است.
سالک رازی بیان کرد: از برنامه‌های ویژه طرح امسال، استعدادیابی تحصیلی، شغلی و ورزشی است که در کنار استفاده از مراکز آموزشی، آموزش تفکیک پسماند، ستاره‌شناسی، آتش‌نشانی و... را برای فرزندان در قالب یک بسته کامل آموزشی در نظر گرفتیم.
حسین کریمیان
انتهای پیام
captcha