نقش‌آفرینی بانوان در جامعه پویا نیست
کد خبر: 3824134
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

نقش‌آفرینی بانوان در جامعه پویا نیست

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نقش‌آفرینی زنان در فرهنگ غالب بر جامعه پویا نیست؛ برای جلوگیری از اخلال در اجتماع باید به نشاط و نقش‌آفرینی زنان توجه ویژه شود؛ باید از مرحله شعار عبور کرده و در عمل، زمینه مشارکت زنان را فراهم کنیم.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علی زینی‌وند، معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار، امروز چهارشنبه، 12 تیرماه در نشست هم‌اندیشی بانوان استان، گفت: نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری انسان در جامعه تنها اختصاص به مردان ندارد، بلکه زنان هم در این راستا سهم قابل توجهی در اجتماع دارند.
وی ادامه داد: متأسفانه نقش‌آفرینی زنان در فرهنگ غالب بر جامعه، پویا نیست؛ برای جلوگیری از اخلال در اجتماع باید به نشاط و نقش‌آفرینی زنان توجه ویژه شود؛ باید از مرحله شعار عبور کرده و در عمل، زمینه مشارکت زنان را فراهم کنیم.
معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار بیان کرد: ما در مجموعه دولت معتقدیم که بیشتر از آنکه در اجتماع پیرامون مسائل بانوان شعار داده شود، باید برایشان اقداماتی اثر‌بخش انجام شود و برگزاری چنین نشست‌هایی می‌تواند به عملی کردن شعارها کمک کند.
وی افزود: فعالیت در حوزه زنان باید یکپارچه و کارشناسی شده باشد؛ چراکه اقدامات پراکنده و غیر علمی نمی‌تواند زمینه ترقی آنان را فراهم کند؛ در این مسیر می‌توان از تجربه موفق سایر کشورها نیز استفاده کرد.
زینی‌وند اظهار کرد: می‌توان با تورق بر چگونگی موفقیت برخی کشورها و حتی برخی استان‌ها و بومی‌سازی و انطباق آن بر اساس بوم منطقه راهی برای توسعه جامعه پیدا کرد.‌
وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان زنان استان در حوزه‌های مختلف، تقویت کسب و کارهای کوچک یکی از مهم‌ترین راهکارها برای افزایش مشارکت و خود‌کفایی زنان در اجتماع است؛ در این زمینه نباید از نقش آموزش غافل شویم؛ در حوزه مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی، کارگاه‌های آموزشی راه‌اندازی شود و سمن‌ها در این حوزه‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند.
معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار با گرامیداشت دهه کرامت بر ترویج فرهنگ پاسداری از حجاب و عفاف تأکید کرد و افزود: پاسداری از ارزش‌های زن در اجتماع یک اصل بسیار مهم است؛ حفظ فرهنگ عفاف و حجاب نیز مختص زنان نیست بلکه مسئله‌ای فرا جنسیتی است و تمامی اعضای جامعه ملزم به حفظ، پاسداری و رعایت آن هستند.

انتهای پیام

captcha