همراه با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در آغاز دهه کرامت
کد خبر: 3824265
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

همراه با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در آغاز دهه کرامت

گروه هنر ــ همزمان با آغاز دهه کرامت، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن پنج‌شنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیر ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «گلناز»، «ایستاده در غبار»، «پدر‌ها و دخترها»، «خانم پاتر»، «موگلی اسطوره جنگل»، «ضارب»، «عروس شاهزاده»، «بچه‌های آسمان»، «مظنونین همیشگی»، «غول‌های پاکتی»، «دوستان خوب»، «عشق فیلم»، «دعوت»، «درد سر طلایی»، «قالیچه پرنده»، «زرافه کوچک من»، «جنجال در عروسی»، «تابستان طولانی»، «یک دنیای بی نقص»، «کمی دورتر»، «گلنار»، «نفس»، «روز بعد از فردا»، «تمام پول دنیا»، «زادورا»، «سیب سرخ حوا»، «قهرمانان شرور نیستند»، «سالی»،  «یک جمع خوب» و «جایی برای پیرمرد‌ها نیست»، پنج‌شنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیر ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.
 
شبکه یک
فیلم تلویزیونی «گلناز» به کارگردانی محمود معظمی، پنج‌شنبه ۱۳ تیر ماه ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. این فیلم درباره گلناز صارمی دختر بچه‌ای است که در کودکی پدر خود را از دست داده و با مادرش در ملایر زندگی می‌کند. مادرش که یک بیوه جوان است قصد دارد تا با یکی از دوستان برادر خود به‌نام حبیب آقا ازدواج کند، اما گلناز با این وصلت مخالف است، چون فکر می‌کند که مهرداد صارمی بازیگر معروف سینما پدر اوست! یک روز مهرداد صارمی در یک برنامه زنده تلویزیونی حضور می‌یابد تا پاسخگوی سوالات طرفداران خود باشد. گلناز به برنامه زنگ زده و روی آنتن زنده خود را دختر مهرداد صارمی معرفی می‌کند و از او می‌خواهد که برای دیدارش به ملایر سفر کند! پس از این تماس زندگی مهرداد صارمی بهم می‌ریزد. همسرش قهر کرده و قصد جدایی می‌کند. شهرام قائدی، متین ستوده و عسل مردی در این تله فیلم بازی کرده اند.
فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، جمعه ۱۴ تیر ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. این فیلم درباره زندگی احمد متوسلیان است. احمد متوسلیان که دوران نوجوانی‌اش را در سکوت گذرانده و اکنون بزرگتر شده، فرمانده لشکری می‌شود که باید در دروازه‌های خرمشهر با دشمن بجنگند، اما سرنوشت او فرسنگ‌ها دور از مرز‌های ایران رقم می‌خورد که ... هادی حجازی‌فر، امیرحسین هاشمی، فرهاد فداکار و عماد محمدی در فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه سه سیما
فیلم سینمایی «بچه‌های آسمان» به کارگردانی مجید مجیدی، پنج‌شنبه ۱۳ تیر ماه ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است؛ پسرکی به نام علی کفش‌های خواهرش را گم می‌کند. از آنجایی که زهرا کفش دیگری ندارد و پدر هم توانایی مالی خرید کفش نو را ندارد، قرار می‌گذارند که صبح‌ها زهرا کتانی علی را بپوشد و ظهر علی با کتانی به مدرسه برود. با وجود تلاشی که زهرا برای به‌موقع رساندن کفش‌ها می‌کند، اما علی هر روز دیر به مدرسه می‌رسد تا این که ... رضا ناجی، میرفرخ هاشمیان، بهاره صدیقی، نفیسه جعفر محمدی، فرشته سرابندی، کمال میرکریمی و بهزاد رفیعی در این فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه پنج سیما
فیلم تلویزیونی «دوستان خوب» به کارگردانی فریدون حسن‌پور، جمعه ۱۴ تیر ماه ساعت ۹ از شبکه پنج پخش می‌شود. در خلاصه داستان آمده است؛ داود و سهراب در سال سوم راهنمایی هستند برای رفتن به دبیرستان باید در امتحان ورودی شرکت کنند. پدر سهراب در صورتی اجازه ادامه تحصیل به او می‌دهد که او بتواند خوابگاه بگیرد. سهمیه خوابگاه به یک نفر تقلیل یافته است و قرار است که امتحان ورودی برای خوابگاه برقرار شود و سهراب مطمئن است که در امتحان داوود نمره می‌آورد و تصمیم می‌گیرد به کمک دوستانش وارد مدرسه شود و جواب‌های داود را دست کاری نماید و همین کار را می‌کند و نمره بالاتر گرفته و وارد خوابگاه می‌شود، ولی پس از اینکه می‌بیند داود به خاطر بیماری دیابتش دچار مشکل فراوانی شده و راهی بیمارستان می‌شود تصمیم می‌گیرد. مهران رجبی، صادق صفایی، فریبا آهنگ و امید نوری بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «عشق فیلم» به کارگردانی ابراهیم وحیدزاده، جمعه ۱۴ تیر ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود. این فیلم درباره محمود مقدم فیلمساز جوانی است که چند سال است که فیلمی را کارگردانی نکرده است. او به تازگی فیلمنامه‌ای می‌نویسد و آن را برای تهیه کننده‌ای مفسد و سرمایه دار به نام رضازاده می‌برد. رضازاده جز اعضای شورای فیلمسازی نیز هست. مقدم فیلمنامه را قدم به قدم و سکانس به سکانس برای رضازاده که قرار است تهیه کننده کار باشد می‌خواند، ولی رضازاده که چیزی نه از فیلمنامه می‌داند و نه اصلا اصولا چیزی به نام هنر می‌شناسد، دائما نسخه‌های جدیدی برای فیلمنامه مقدم می‌پیچد تا آن را تبدیل به فیلمی گیشه پسند نماید. مقدم گرچه در اعماق قلبش راضی به تغییر فیلمنامه اش نیست برای اینکه از مشکلات معیشتی خود را برهاند فیلمنامه را با نظرات رضازاده تعویض می‌کند. ولی در نهایت فیلمنامه اش در شورای تصویب فیلمنامه مردود اعلام می‌گردد و رضازاده که خودش جز اعضای شوراست. فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، سیروس ابراهیم زاده، زهره مجابی و کاوه آهنجان در فیلم سینمایی «عشق فیلم» هنرنمایی کرده اند.
 
شبکه شما
فیلم تلویزیونی «دعوت» به کارگردانی سیدمجتبی اسدپور، پنج‌شنبه ۱۳ تیر ماه ساعت ۲۴ از شبکه شما پخش خواهد شد. داستان فیلم درباره مرضیه همسر رحمان صالحی دچار فراموشی شده، او با همسرش از شهر بم برای زیارت به قم آمده و در بدو ورود و پیش از اسکان گم می‌شود. مرضیه سوار بر ماشینی کرایه‌ای می‌شود که راننده‌اش مسعود است و کیفش را در ماشین او جا می‌گذارد؛ کیفی که حاوی کارت بانک آن‌ها و مقداری پول نقد است. مسعود زندگی فقیرانه‌ای دارد و برای برداشت از کارت بانک که رمزش را بر اثر اهمال مرضیه متوجه شده وسوسه می‌شود. از طرفی رحمان کارمند شرکتی حقوقی است و قرار است معامله‌ای شبه‌دار را برای شخصی نه چندان درستکار به نام نامدار انجام دهد و در ازای آن مبلغی را دریافت کند تا ... سیما مطلبی، اردلان شجاع کاوه و صدیقه کیانفر در فیلم تلویزیونی «دعوت» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «درد سر طلایی» به کارگردانی محمدرضا ممتاز، جمعه ۱۴ تیر ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: محمود، جوان یتیمی که اکنون شاگرد مغازه طلا فروشی و پسر خوانده احتشام است، در حال حمل کیفی پر از پول و طلا با موتور تصادف می‌کند و کیف را گم می‌کند. محمود بعد از مرخص شدن از بیمارستان، در حالی که فکر و ذکری جز یافتن طلا‌ها ندارند، همراه با احتشام به خواستگاری دختر دلخواهش سحر می‌رود. در خواستگاری سحر دچار سوء تفاهم شده و می‌پندارد که محمود از شغل پدر او که رفته گر شهرداری است، خجالت می‌کشد. در نتیجه به محمود جواب منفی می‌دهد. محمود کماکان با ترفند‌های عجیب و مضحک، قصد یافتن طلا‌ها را دارد، غافل از اینکه پدر سحر ... جهانبخش سلطانی، صالح خواجویی، سعید محقق، مرتضی کیوانداریان، رزا حسینی، مینا فرامرزی، اردلان محمودی، مرتضی ریحانی و حسین جباری در فیلم تلویزیونی «درد سر طلایی» بازی کرده‌اند.

شبکه امید
فیلم سینمایی «جنجال در عروسی» به کارگردانی سید رضا خطیبی، پنج‌شنبه ۱۳ تیر ماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: در یک مراسم عروسی کودکان را به محل برگزاری جشن راه نمی‌دهند و به کلبه‌ای در انتهای باغ تبعید می‌کنند. بچه‌ها متوجه می‌شوند برگزارکنندگان مراسم قاچاقچی مواد مخدر هستند، لذا تصمیم می‌گیرند تا جشن را به هم بزنند و این آغاز ماجراست. نعیمه نظام‌دوست، میرطاهر مظلومی، مرتضی ضرابی، علیرضا خمسه و مهدی قانع در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «تابستان طولانی» به کارگردانی علی خزاعی‌فر، جمعه ۱۴ تیر ماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد. داستان این فیلم در مورد سال‌های اولیه جنگ تحمیلی بر علیه مردم شریف ایران است. روستایی دورافتاده در جنوب خراسان که تمامی مردان آن برای حفظ کیان این مرز و بوم به جبهه می‌روند و تنها کودکان، زنان و پیرمردان در روستا باقی می‌مانند. حسن پسر بازیگوش ۱۰ ساله، کودکی روستایی است. او به طبیعت و حیوانات بسیار علاقه‌مند است. پدر حسن مانند دیگر مردان روستا عازم جبهه شده است. حسن در روستای خود شاهد جانبازی مردان، فداکاری زنان، ارتباط صمیمانه اهالی با یکدیگر و جریان زندگی است و ... حسین طاهری، کیوان صباغ، روشنک سه قلعه‌گی و امیر حسین رفیعا در این فیلم بازی کرده‌اند.

شبکه افق
فیلم سینمایی «کمی دورتر» به کارگردانی مجید اسماعیلی، جمعه ۱۴ تیر ماه ساعت ۱۷ از شبکه افق پخش خواهد شد. این فیلم درباره فرخ و منیر زوج سالخورده‌ای است که سال‌ها در ایستگاهی دور افتاده سوزنبان قطار هستند. منیر در شب تولد حضرت معصومه (س) خوابی می‌بیند که سر آغاز اشتیاق او برای زیارت حرم ایشان در قم است. به فکر تهیه تحفه‌ای برای حضرت است، اما هر چه فکر می‌کند کمتر پیدا می‌کند. منیر شیفته و واله رخت زیارت بر تن می‌کند و. ثریا قاسمی و مهدی فقیه در فیلم سینمایی «کمی دورتر» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه نمایش
فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «دان ۱»، «گلنار» به کارگردانی کامبوزیا پرتوی، «آقای سریع»، «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار، «دان ۲»، «روز بعد از فردا» و «تمام پول دنیا» پنج‌شنبه ۱۳ تیر ماه ساعت ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.
فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «زادورا»، «سیب سرخ حوا» به کارگردانی سعید اسدی، «قهرمانان شرور نیستند»، «سالی»، «پلیس بورلی هیلز ۱»، «یک جمع خوب» و «جایی برای پیرمرد‌ها نیست» جمعه ۱۴ تیر ماه ساعت ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha