تأثیر نماز اول وقت در ارتقای معنویت فرزندان
کد خبر: 3824703
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

تأثیر نماز اول وقت در ارتقای معنویت فرزندان

کانون خبرنگاران نبأ ــ یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه اهمیت دادن والدین به نماز اول وقت سبب رشد روح معنوی نماز در بین فرزندان می‌شود، اظهار کرد: والدین می‌توانند با روش‌های مختلف موجبات تشویق فرزندان‌شان را فراهم آورند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همتی، کارشناس مذهبی در رواق حضرت خدیجه(س) حرم مطهر بانوی کرامت، حضرت معصومه(س) طی سخنانی با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان معتقد به نماز، بیان کرد: نماز در لغت به معنای بندگی و فرمانبرداری و در اصطلاح عملی عبادی، با آداب خاص در مواقع معین است.

وی با بیان اینکه اهمیت دادن والدین به نماز اول وقت سبب رشد روح معنوی نماز در بین فرزندان می‌شود، اظهارکرد: والدین می‌توانند با روش‌های مختلف مانند؛ عکس گرفتن از نماز خواندن فرزندشان و نصب آن بر روی دیوار و نشان دادن به اقوام و دوستان موجبات تشویق فرزندان‌شان را فراهم آورند.

کارشناس معارفی حرم کریمه اهل‌ بیت(س) با اشاره به اینکه خانه یکی از مکان‌هایی است که اسلام توجه ویژه‌ای به آن داشته و بیشتر فضایل و رذایل اخلاقی از خانواده به وجود می‌آید، گفت: برای سالم ماندن محیط خانه و آرامش افراد آن، باید به وسیله نماز و یاد خدا روح معنویت در فضای خانه سرشار شود، در غیر این صورت اهل خانه و اعمال آن‌ها از قبیل نماز از بین می‌رود.

همتی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: معاشرت با خانواده‌های متدین سبب اثر مثبت و سازنده بر افکار و ذهن کودک می‌شود.

جلال بيطرفان

انتهای پيام

captcha