اقداماتی که مؤسسات قرآنی را از بودجه بهره‌مند می‌کند
کد خبر: 3824952
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

اقداماتی که مؤسسات قرآنی را از بودجه بهره‌مند می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در هفته گذشته فهرست کمک‌های مالی اداره‌کل ارشاد خوزستان به برخی از مؤسسات قرآنی استان ‌براساس بودجه دریافتی این نهاد منتشر شد. مؤسساتی که نامشان ‌میان این فهرست منتشر شده است، از شهرهای مختلف استان خوزستان هستند که می‌تواند بیانگر آن باشد که اگر اقدامات، طرح‌ها و ایده‌های قرآنی درست و منظم انجام شود حتماً نتیجه‌ای مطلوب با خود به همراه دارد.

اقداماتی که مؤسسات قرآنی برای دریافت بودجه انجام دهند

در هفته گذشته فهرست کمک‌های مالی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به برخی از مؤسسات قرآنی استان ‌براساس بودجه دریافتی این نهاد منتشر شد. 

علاوه بر جنبه شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی این تخصیص بودجه می‌توان از این منظر به این اقدام نگریست که یک مؤسسه قرآنی باید چه اقداماتی انجام دهد تا بتواند در فهرست ارائه کمک‌های مالی قرار گیرد. 

مؤسساتی که نامشان میان این فهرست منتشر شده است، از شهرهای مختلف استان خوزستان هستند که می‌تواند بیانگر آن باشد که اگر اقدامات، طرح‌ها و ایده‌های قرآنی درست و منظم انجام شود حتماً نتیجه‌ای مطلوب با خود به همراه دارد. 

متن زیر گفت‌وگوی خبرنگار ایکنا خوزستان با مدیران دو مؤسسه قرآن و عترت از شهرستان‌های کارون و باغملک است که شامل دریافت کمک هزینه شده‌اند. 

حسینعلی قیصری، مدیر مؤسسه بصیرت نور باغملک در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: ما در مؤسسه‌مان برنامه‌های متنوعی همچون دوره‌های آموزشی قرآن، مفاهیم و روخوانی و ... برگزار کردیم. اقدامات خود را تقریباً از نیمه دوم سال گذشته آغاز کردیم و تاکنون دوره‌های مختلف آموزشی را برگزار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در حدو 10 تا 15 روستای شهرستان باغملک را شناسایی کرده‌ایم؛ مسیر این روستاها را باید بین یک تا دو ساعت پیاده طی کرد و در آنجا از آموزش‌های قرآنی خبری نیست، بنابراین پس از شناسایی آنها مربیان ما در ماه، چند روزی به آنجا می‌روند و آموزش‌های قرآنی و احکام و دینی، سبک زندگی قرآنی و ... را ارائه می‌دهند.

قیصری گفت: از کمک‌هایی که به ما می‌شود بسته‌های فرهنگی را تهیه کرده و بین روستاییان توزیع می‌کنیم.

همچنین زهرا پورکاوه، مدیر مؤسسه قرآنی نورالایمان شهرستان کارون هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا خوزستان بیان کرد: در جلساتی که در اتحادیه استان داشتیم و من هم به عنوان هیئت مدیره در آن حضور داشتم بر این نکته تأکید می‌شد که به مؤسساتی کمک‌های مالی شود که مجوز رسمی از ارشاد دارند. بعضی از مؤسسات هستند که یا مهلت مجوزشان تمام شده و یا اینکه هنوز آن را تمدید نکرده‌اند.

وی گفت: قبل از این ما گزارش‌ها و طرح‌هایمان را برای اتحادیه تهران ارسال می‌کردیم و از آنجا کمک یا بودجه دریافت می‌کردیم الان هم طبق روال گذشته گزارش‌های خود را به اتحادیه استان ارائه می‌دهیم. 

پورکاوه اظهار کرد: طرح‌های مختلف قرآنی همچون نهج‌البلاغه، روخوانی و... را سال گذشته هم برگزار کردیم. در سال جدید هم مدرسه قرآنی را در مؤسسه راه‌اندازی کرده‌ایم و از مهرماه اقدام به ثبت‌نام می‌کنیم. ارائه گزارش عملکرد در این میان خیلی مهم است که مؤسسات باید آن را انجام دهند. 

انتهای پیام 

captcha